Automatyzacja w marketingu – jak wybrać platformę krok po kroku? 10 narzędzi dla małych i dużych firm

Temat numeru

Rynek marketing automation jest już na takim etapie, że właściwie wszyscy marketerzy o tym pojęciu słyszeli. Większość z nich dokonała próby wdrożenia, a nawet kilku. Niestety, bardzo często były one nieskuteczne i nie można ich było uznać za biznesowy sukces. Dlaczego? Wielu chce wprowadzić marketing automation, bo „tak należy” i „konkurencja tak robi”, a nie dlatego, że realnie tego potrzebuje.

Bez względu na to, czy dopiero rozważasz wdrożenie narzędzia do automatyzacji marketingu, czy już je stosujesz, ten artykuł jest dla Ciebie. Podpowiem Ci, jak wybrać platformę krok po kroku oraz jak się do tego wyboru przygotować. 
Wiem, że chcę wdrożyć marketing automation. Co dalej? 

POLECAMY

1. Zdefiniuj cele (i wstępny zakres)

Zanim wpiszesz w wyszukiwarkę frazę „marketing automation najlepsze narzędzia”, zastanów się, co Ty właściwie chcesz osiągnąć przez implementację tej technologii. Wdrożenie chatbota, dynamicznie podmieniane treści, kampanie e-mail lub SMS – to tylko sposoby realizacji. Marketing automation daje wiele możliwości. Zastanów się, jak chcesz je wykorzystać w swoim biznesie. Przemyśl, w jaki sposób sprawdzisz, czy inwestycja pieniędzy i czasu Twojego zespołu się zwróciła. Określ Key Results, za pomocą których będziesz mierzyć wdrożenie marketing automation. 
Wybierz kryterium, według którego będziesz oceniać rozwiązania istniejące na rynku – łatwość czy szybkość wdrożenia, a może największa efektywność dla biznesu. Ustal to w swojej organizacji. 

2. Zdefiniuj zakres wdrożenia

Zdefiniuj zakres wdrożenia, czyli sposób, w jaki będziesz chciał osiągnąć swoje cele.
 

Cele i zakres wdrożenia automatyzacji marketingu w firmie usługowej 

Cel -> Zakres 
  1. Większa liczba leadów >>> Chatbot typu Lead Generation.
  2. Zwiększenie subskrybentów Newslettera >>> Exit-intent pop-up na treściach blogowych.
  3. Skrócenie procesu zakupowego >>> Automatyzacja umówienia spotkania z handlowcem.

 

Cele i zakres wdrożenia automatyzacji marketingu w sklepie internetowym 

Cel ->Zakres 
  1. Obniżenie BounceRate >>> Pop-up ze zni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy