Automatyczne kampanie mobilne krok po kroku – od idei przez konfigurację po efekty

Temat numeru

Kiedy w 2015 r. Google oficjalnie ogłosił, że liczba wyszukiwań na smartfonach przekroczyła tę odnotowaną dla desktopów, symboliczne zakończyła się pewna epoka. Rozwój mobile marketingu jako wszelkich działań skierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych (w tym przede wszystkim smartfonów) jeszcze bardziej przyspieszył.

Jednak aktywności marketingowe w kanale mobilnym nie mogą być traktowane jako oddzielne pole działania. Wręcz przeciwnie – powinny być składową kompleksowej strategii marketingowej, która w centrum stawia użytkownika. Niezależnie od tego, czy jego interakcje z marką mają miejsce w aplikacji mobilnej, na stronie internetowej przeglądanej z laptopa, czy podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Jak zatem skutecznie uwzględnić kanał mobile w strategii marketingowej? 

POLECAMY

Zalety śledzenia użytkownika w aplikacji mobilnej
 

Według wyników badania „PAYBACK Opinion Poll” z 2019 r. około dwie trzecie Polaków wykorzystuje aplikacje mobilne do robienia zakupów. Zatem podstawowy argument przemawiający za uwzględnieniem zachowań użytkowników aplikacji mobilnej w naszych działaniach marketingowych to objęcie wszystkich etapów podróży klienta.


Dzięki połączeniu szczegółowych danych o aktywności w aplikacji mobilnej z informacjami na temat zachowań i decyzji podejmowanych na stronie internetowej uzyskujemy dostęp do skarbnicy wiedzy na temat użytkowników. Przez zestawienie wymiarów mobile oraz web znacząco zbliżamy się do tzw. jednego źródła prawdy o kliencie.
 

Przykład A

Wyobraźmy sobie na moment, że prowadzimy sklep ze sprzętem muzycznym. Przy dobrze wdrożonych technologiach trackingowych wiemy chociażby, że dany użytkownik łączy się z Kanady w godzinach porannych (być może jedzie metrem do pracy), przegląda w aplikacji mobilnej trzy modele słuchawek bluetooth i wchodzi w zakładkę z informacjami o zniżkach. Po kilku godzinach wchodzi na naszą witrynę internetową na laptopie działającym pod systemem operacyjnym iOS (najprawdopodobniej ma właśnie wolną chwilę w trakcie przerwy na lunch), loguje się, wyszukuje jeden z wcześniej oglądanych modeli, z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy