Jednak aktywności marketingowe w kanale mobilnym nie mogą być traktowane jako oddzielne pole działania. Wręcz przeciwnie – powinny być składową kompleksowej strategii marketingowej, która w centrum stawia użytkownika. Niezależnie od tego, czy jego interakcje z marką mają miejsce w aplikacji mobilnej, na stronie internetowej przeglądanej z laptopa, czy podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Jak zatem skutecznie uwzględnić kanał mobile w strategii marketingowej?
POLECAMY
Zalety śledzenia użytkownika w aplikacji mobilnej
Według wyników badania „PAYBACK Opinion Poll” z 2019 r. około dwie trzecie Polaków wykorzystuje aplikacje mobilne do robienia zakupów. Zatem podstawowy argument przemawiający za uwzględnieniem zachowań użytkowników aplikacji mobilnej w naszych działaniach marketingowych to objęcie wszystkich etapów podróży klienta.
Dzięki połączeniu szczegółowych danych o aktywności w aplikacji mobilnej z informacjami na temat zachowań i decyzji podejmowanych na stronie internetowej uzyskujemy dostęp do skarbnicy wiedzy na temat użytkowników. Przez zestawienie wymiarów mobile oraz web znacząco zbliżamy się do tzw. jednego źródła prawdy o kliencie.
Przykład A
Wyobraźmy sobie na moment, że prowadzimy sklep ze sprzętem muzycznym. Przy dobrze wdrożonych technologiach trackingowych wiemy chociażby, że dany użytkownik łączy się z Kanady w godzinach porannych (być może jedzie metrem do pracy), przegląda w aplikacji mobilnej trzy modele słuchawek bluetooth i wchodzi w zakładkę z informacjami o zniżkach. Po kilku godzinach wchodzi na naszą witrynę internetową na laptopie działającym pod systemem operacyjnym iOS (najprawdopodobniej ma właśnie wolną chwilę w trakcie przerwy na lunch), loguje się, wyszukuje jeden z wcześniej oglądanych modeli,...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!