Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
POLECAMY
Stoję na stanowisku, że obie strony mają rację. Nie będzie tutaj zaskoczeń – strategia i analityka to podstawa. Influencer marketing się profesjonalizuje – mamy coraz więcej cyferek, ale mam wrażenie, że coraz mniej mają sensu – gubimy się w gąszczu interpretacji, analizy, kontekstów i kolejnych algorytmów liczących siłę influencera. Jak to poskładać w sensowną całość? Jakie statystyki są rzeczywiście istotne z punktu widzenia kampanii sprzedażowej lub wizerunkowej? Czy warto inwestować w profesjonalne narzędzia i jeżeli tak – które mają sens? Jak zrobić kampanię, która jest efektywna, i nie przepalić pieniędzy? Moją wiedzą i doświadczeniem podzielę się w tym artykule.
Jak przeprowadzić kampanię, która przynosi realny efekt?
Po pierwsze – STRATEGIA
Strategia działań z influencerami powinna być wpisana w generalną strategię firmy. To jest częsty problem, który identyfikuję, prowadząc konsultacje lub szkolenia dla klientów – brakuje skonkretyzowanej, spisanej strategii – wizerunkowej, marketingowej czy całej marki.
Influencerów dobieramy pod nasze wartości, więc musimy być ich świadomi. Chcemy być marką kojarzącą się z przygodą, spontanicznością? Pod to dobierzemy influencerów reprezentujących te wartości, aby na efekcie halo te cechy spłynęły na naszą markę. W drugiej kolejności, dotrzemy do odbiorców, dla których te same wartości są ważne i jest spora szansa, że skoro lubią danego influencera, polubią też nasz produkt. To, o czym piszę, nie powinno być dziełem przypadku albo intuicji.
Warto tutaj jeszcze rozróżnić generalną strategię na działania z influ od strategii konkretnej kampanii. W pierwszym przypadku bierzemy pod uwagę dłuższy horyzont czasowy i grubsze cele do realizacji – jak np. zmiana postrzegania wizerunku naszej marki przy udziale influencera (oczywiście rzadko kiedy będzie on realizowany wyłącznie jednym kanałem).
Po drugie – CEL
W drugim przypadku mówimy o konkretnym celu, jaki ma zrealizować kampania, a strategia określa nam, jak chcemy tam dotrzeć – z jakimi influ oraz z jaką koncepcją kreatywną.
Warto pochylić się nad tym, jaki w sumie mamy cel tej kampanii. Chcemy coś sprzedać? Ogłosić premierę nowego produktu? Ocieplić wizerunek? Dotrzeć do nowych odbiorców, którzy naszej marki nie znają? Zebrać zapisy na newsletter? P...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!