Amazon wkroczył do polski – Jak skutecznie sprzedawać na serwisie?

Temat numeru Strona www, która sprzedaje

Po latach spekulacji Amazon oficjalnie wkroczył do Polski. Pojawienie się na naszym rynku największego światowego marketplace’u jednocześnie ekscytuje i stresuje sprzedawców. Z jednej strony cieszy ich ułatwiona ścieżka dotarcia do milionów zachodnich klientów, a z drugiej obawiają się konkurencji i wyśrubowanych oczekiwań, jakie amerykański gigant stawia przed swoimi partnerami.

Jednak jedno konto na Amazonie oznacza możliwość dotarcia do milionów klientów w całej Europie. Do tego dochodzą jeszcze: pełne zaufanie konsumentów oraz rozwiązania logistyczne ułatwiające ekspresową dostawę i narzędzia, które automatyzują procesy. 

POLECAMY

Pytanie zatem nie brzmi: „Czy warto rozpocząć sprzedaż?”, tylko: „Jak robić to maksymalnie skutecznie?”.

Jedno konto, wiele rynków

Decyzja, wybór strategii, rejestracja konta, dodanie produktów i w stosunkowo krótkim czasie Twoja oferta sprzedaży może znaleźć się w zasięgu 130 mln potencjalnych klientów w Europie. A to za sprawą tego, że założenie konta na Amazon.pl oznacza możliwość oferowania swoich produktów nie tylko w Polsce, ale na wszystkich europejskich platformach Amazona! 

A obecnie poza Polską jest ich aż siedem: niemiecka, brytyjska, francuska, włoska, hiszpańska, holenderska oraz szwedzka.

Wiadomość o starcie polskiej wersji platformy zelektryzowała rynek, choć tak naprawdę wielu rodzimych sprzedawców działa na zagranicznych wersjach platformy już od dawna. Bez wątpienia jednak teraz zainteresowanie amerykańskim marketplace’em znacząco wzrośnie. Liczby mówią bowiem same za siebie: wartość transakcji, jakich dokonano w ubiegłym roku na Amazonie, sięgnęła 475 mld dolarów – to o 140 mld więcej niż w roku 2019 (Raport Marketplaces Year in Review 2020). Trudno więc się dziwić, że zdaniem ekspertów przyszłość sprzedaży należy właśnie do marketplace’ów, a tego, kto nie będzie umiał się odnaleźć na platformach sprzedażowych, czeka najprawdopodobniej egzystencja gdzieś na peryferiach cyfrowego biznesu.  

„Obsesja na punkcie klienta”

Amazon szeroko otwiera ramiona przed nowymi kontrahentami, ale ma też wobec nich szereg oczekiwań. Wszystko przez klientocentryczność, z której słynie. 
Oznacza to tyle, że sprzedawca m.in. na bieżąco...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy