Akcja-abstrakcja – jak nazwać firmę, aby wyróżnić się w sieci?

Marketing i sprzedaż

W otoczeniu tysięcy firm i produktów, z którymi stykasz się na co dzień, gdzie każdy nosi określoną nazwę, znalezienie pomysłu na idealne miano dla własnej marki jest nie lada wyzwaniem. Czy taka nazwa już gdzieś funkcjonuje w sieci? Czy nie jest zbyt podobna do innej? Czy nie ograniczy mnie w przyszłości? Stając przed takimi dylematami, warto rozważyć interesujący, dający szerokie pole manewru i ostatnio coraz częściej wybierany kierunek abstrakcyjny.

 

POLECAMY

Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w Konkresie Online Marketing!

Czym jest nazwa abstrakcyjna?

Najprościej rzecz ujmując – jest to nazwa, która nie odnosi się do konkretnego słowa czy pojęcia istniejącego w słowniku. Jest efektem słowotwórstwa, połączenia kilku liter i sylab w taki sposób, aby powstało nowe słowo, które samym swoim brzmieniem zakomunikuje określone treści. 
Zaraz, zaraz… Z jednej strony słowo to nie oznacza niczego konkretnego, a jednak coś nam mówi… Paradoks!? To właśnie istota nazwy abstrakcyjnej. Nie chodzi w niej o to, co dokładnie oznacza, ale jak brzmi. W takim przypadku warstwa fonetyczna sama w sobie generuje właściwe dla marki emocje i skojarzenia. 
Ale po kolei.

Gdzie są nazwy abstrakcyjne?

Tak naprawdę wszędzie ich pełno. Wokół nas aż roi się od nazw, które jako słowo nie oznaczają niczego konkretnego (z punktu widzenia klienta). Właśnie punkt wi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy