Usunięcie praktycznie z dnia na dzień ośmiu jednostek reklamowych z prawej strony wyników wyszukiwania spowodowało niemałe zamieszanie w branży SEM. Wiele osób spekulowało, że Google celowo usunął prawą kolumnę, aby zaostrzyć konkurencję, co docelowo miałoby się przełożyć na wzrost przychodów z reklam. Jak tę zmianę uargumentował gigant z Mountain View? Reklamy znajdujące się po prawej stronie charakteryzowały się bardzo niskimi współczynnikami klikalności (co widać również na wykresie na rys. 1) i wcześniej przeprowadzone testy wykazały, że usunięcie prawej kolumny nie wpływa negatywnie na skuteczność kampanii.
POLECAMY
Aby zrekompensować utratę prawej kolumny, wprowadzono czwartą jednostkę reklamową, która wyświetla się dla zapytań wysoce komercyjnych, gdzie użytkownik z dużym prawdopodobieństwem może dokonać konwersji. Kolejna istotna zmiana, jaka miała miejsce, dotyczy sposobu wyświetlania reklam na pierwszej pozycji. Dotychczas reklamodawcy, którzy wyprac...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!