1. Nadawca jako konkretna osoba
Pierwsza rzecz, która jest kluczowa w nawiązaniu pierwszego kontaktu, to oczywiście wygląd e-maila w skrzynce pocztowej. Pole nadawcy czytane jest zwykle jako pierwsze – warto już w tym miejscu zasygnalizować, że to nie bok@ czy kontakt@ przesyła Ci wiadomość. Dedykowany specjalista zajmujący się konkretną kategorią produktów, o których przeczytasz w e-mailu, zdecydowanie znacznie zwiększy otwieralność e-maili oraz szansę na zakup.
POLECAMY
2. Osobisty zwrot w temacie
Drugim polem jest temat e-maila. W swojej krótkiej treści powinien być osobisty, intrygujący i rzeczowy. Dlaczego jednak dobry temat jest trudny? Biorąc pod uwagę, że większość e-maili otwieranych jest dziś na smartfonach, tryb listy w skrzynce może uciąć Twój kwiecisty tytuł nawet do 40 znaków. Dlatego większe znaczenie niż ozdobne ikonki ma obecność imienia odbiorcy w temacie e-maila. Jego użycie skraca dystans i dodatkowo uwiarygadnia e-mail, który dużo rzadziej odbierany jest jako spam.
Co zrobić, gdy 40 znaków to za mało na wyjaśnienie treści wiadomości? Jeśli udało Ci się zaintrygować tematem, pozostaje wyjaśnić kontekst, jednoznacznie określić, o czym piszesz w e-mailu. Użyj do tego tekstu nagłówkowego (preheader text), który daje kolejnych 40-50 znaków do wyświetlenia użytkownikowi na liście skrzynki. Będzie on widoczny tuż po tytule (na desktopie) a...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!