Dołącz do czytelników
Brak wyników

7 sposobów na zwiększenie ruchu z social mediów w Twoim serwisie WWW

Artykuł | 10 stycznia 2019 | NR 31
151

Już pod koniec 2015 r. ponad 40% odwiedzin na stronach informacyjnych generował Facebook – wynika z danych firmy Parse.ly, specjalizującej się w mierzeniu ruchu w serwisach internetowych. 

Społecznościowy gigant zdetronizował tym samym nawet wyszukiwarkę Google, która dotychczas była głównym źródłem wejść. Trudno się jednak temu dziwić, skoro Facebook ma już 1,7 mld użytkowników na świecie. W Polsce korzysta z niego 14 mln internautów reprezentujących praktycznie wszystkie segmenty konsumentów. 

Warto zatem wykorzystać ten potencjał i działania w mediach społecznościowych zoptymalizować właśnie pod kątem generowania ruchu w serwisie internetowym. Poniżej znajdziesz 7 porad, które pozwolą Ci to osiągnąć.

Rys. 1. Facebook najlepszym źródłem pozyskiwania ruchu na stronach informacyjnych

 

1. Twórz treści atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej 

Przede wszystkim musisz sobie uświadomić, że treści, które publikujesz, mają być ciekawe i wartościowe dla Twoich odbiorców, a nie dla Ciebie. Czy zatem relacja z wyjazdu integracyjnego Twojej firmy będzie tym, co przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, czy jedynie szefa i pozostałych pracowników? Jeśli nie masz wypracowanej strategii komunikacji, wytyczającej historię opisywaną przez Twoją markę, sprawdź, co publikują inni zwracający się do tej samej grupy docelowej. Przeanalizuj zatem swoją konkurencję, a także blogerów związanych z Twoją branżą. Zobacz, jakie tematy poruszają oraz jakie treści generują największe zaangażowanie odbiorców. Możesz po prostu przejrzeć ich profile i na tej podstawie wyciągnąć wnioski. Mając jednak do prześledzenia wiele materiałów i kont, warto spróbować zautomatyzować ten proces i skorzystać z jednej z wielu dostępnych na rynku aplikacji do zarządzania i analityki komunikacji w social mediach. 

2. Testuj różne rozwiązania i wykorzystuj najbardziej efektywne

Zamiast opierać się na własnej intuicji, lepiej wykorzystać twarde dane, sprawdzone techniki i doświadczenie innych. Na tym założeniu swój sukces zbudował serwis ViralNova, którego model biznesowy bazuje na dochodach z reklam wyświetlanych w serwisie WWW. Ich sekretną bronią jest umiejętne generowanie ruchu z Facebooka. W jaki sposób to robią? Promują ten sam artykuł, wykorzystując różne rodzaje postów. Po krótkim czasie testów stosują już tylko najskuteczniejszy wariant. Jest to taktyka od dawna wykorzystywana w kampaniach o charakterze efektywnościowym i, jak się okazuje, równie skuteczna w przypadku content marketingu. Przetestuj więc kilka typów postów o podobnej treści, wykorzystując różne grafiki (najlepiej sprawdzają się te, na których widać ludzkie twarze) czy nagłówki i wybierz ten, który przyciąga największą uwagę i generuje najwięcej wejść na Twoją stronę.

Rys. 2. Post na stronie Demotywatorów na Facebooku

 

3. Nie przyciągaj na siłę 

Stosując tę taktykę, unikaj jednak „clickbaitu”. Innymi słowy – nie stosuj nieuczciwych przynęt czy różnego rodzaju trików, by sprowokować kliknięcie w post nie do końca odpowiadający faktycznej treści, do której linkujesz. Nie wprowadzaj swoich odbiorców w błąd, nie twórz niejasnych treści. Algorytmy stosowane przez Facebooka są w stanie zidentyfikować takie posty, co może skutkować ich usunięciem, a nawet zablokowaniem Twojej strony. Do tej kategorii zalicza się np., często do niedawna stosowane, sensacyjnie brzmiące nagłówki typu: „Małgosia zobaczyła Jasia. Nie uwierzysz w to, co nastąpiło potem!”. Lepszym sposobem jest wykorzystanie taktyki stosowanej choćby przez Demotywatory, czyli prezentowanie na grafice intrygujących treści tylko częściowo. Dzięki czemu użytkownik, który chce poznać całą historię, zmuszony jest kliknąć w grafikę lub link, by wejść na stronę, na której zobaczy pełną treść. Taką technikę ilustruje rys. 2. 

Rys. 3. Przykładowy harmonogram wielokrotnej publikacji tych samych treści w social mediach

 

4. Mierz, analizuj i optymalizuj działania

By być w stanie stwierdzić, co działa lepiej, a co gorzej, musisz mierzyć efektywność prowadzonych działań. Na swojej stronie internetowej zapewne wykorzystujesz Google Analytics. Wiesz zatem, że przy pomocy tagów UTM, dołączanych do adresu Twojego serwisu internetowego, jesteś w stanie precyzyjnie identyfikować źródła pozyskiwania ruchu. Wykorzystaj więc to proste rozwiązanie, by mierzyć, które treści i kanały sprawdzają się w Twoim przypadku najlepiej, a następnie inwestuj w nie kosztem tych mniej efektywnych. Aby stworzyć adres z identyfikatorami, najłatwiej jest skorzystać z „Kreatora adresów URL” udostępnionego przez Google pod adresem //ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/. Niektóre aplikacje, wspomagające publikację treści w mediach społecznościowych, potrafią automatycznie oznaczać publikowane przez Ciebie linki tagami UTM. Pamiętaj jednak, by najpierw opracować sobie jednolitą taksonomię identyfikatorów, które będziesz wykorzystywał. Ułatwi Ci to w późniejszym okresie analizę danych.

5. Wykorzystuj treści wielokrotnie

Gdy już uda Ci się stworzyć, a następnie zidentyfikować treści, które generują największy ruch w Twoim serwisie internetowym, pamiętaj, by wykorzystywać je więcej niż raz. Nie ma nic złego w wielokrotnym publikowaniu tych samych treści, szczególnie w mediach społecznościowych. Pamiętaj bowiem, że żaden post na Facebooku czy tweet na Twitterze nie trafi do wszystkich Twoich fanów czy obserwujących. Warto więc z góry zaplanować harmonogram wielokrotnej publikacji tych samych treści w Twoich kanałach społecznościowych. Przykład takiego harmonogramu pokazano na rys. 3. 

Także ten proces możesz sobie ułatwić, korzystając z aplikacji umożliwiających planowanie kalendarza...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy