7 niezbędnych narzędzi e-commerce menedżera

E-commerce

Rynek e-commerce cechuje obniżony próg wejścia, dlatego wiele osób mających pomysł na swój biznes próbuje swoich sił, zaczynając od sprzedaży online. Według prognoz Sociomantic Labs, w 2015 r. liczba sklepów online przekroczyła 22 tys. Polski rynek e-commerce rośnie znacznie szybciej niż pozostałe kraje UE, a jego wartość w 2015 r. została wyceniona na 32 mld zł. Handel internetowy jest więc bardzo wartościowym i jednocześnie konkurencyjnym miejscem, a sama sieć ogromnym źródłem potencjalnych klientów. Warto więc wykorzystać wszystkie możliwości i szukać nietuzinkowych narzędzi, które zwiększą Twoją sprzedaż. Przedstawiamy ci listę 7, o których jeszcze nie słyszałeś, a które pozwolą Ci skuteczniej zarządzać e-sklepem i zwiększyć przychody. 

Monitoruj ceny i dostępność produktów w sklepach internetowych Twojej konkurencji 

Jeśli w swojej ofercie masz produkty, które łatwo znaleźć u konkurencji, zapewne wiesz, że właściwa polityka cenowa znacząco wpływa na Twój sukces. Jednym z ważniejszych czynników przy ustalaniu cen jest obserwacja konkurencji oraz odpowiednia reakcja na działania przez nią podejmowane. W dobie powszechnej dostępności informacji zadanie to wydaje się banalne. Możesz odwiedzić strony internetowe konkurencji i sprawdzić ceny. W przypadku kilku produktów da się to zrobić ręcznie. Szybka analiza i wiesz, co robić. Przy kilku setkach lub tysiącach produktów na taką analizę potrzeba kilku dni. Tymczasem nowe szanse sprzedażowe pojawiają się codziennie. Warto więc skorzystać z gotowych systemów, które monitorują sklepy konkurentów i automatycznie dostarczają gotowe porównania.

POLECAMY

Chcesz wprowadzić nowy produkt i potrzebujesz wiedzieć jaka jest jego rynkowa wartość? Aplikacje, takie jak PricePanorama, Szpiegomat czy Dealavo, dostarczą Ci na ten temat kompleksowej wiedzy. Dzięki nim dowiesz się między innymi w ilu i jakich sklepach dane produkty są oferowane i jaki jest czas realizacji zlecenia (czy konkurencja wysyła produkty od ręki, czy czas oczekiwania to 2 tygodnie). Możesz też szybko uzyskać informacje na temat kosztów dostawy oraz przestudiować, jak zmieniają się trendy cen, a nawet dostępność produktów w danych sklepach. Dzięki temu Twoja oferta będzie atrakcyjniejsza niż konkurencji. 

Wykorzystywanie takich aplikacji to nie tylko ogromna automatyzacja i oszczędność czasu, ale też mocne fundamenty dla Twojej strategii marketingowej i cenowej. Inteligentne algorytmy sugerują, gdzie tracisz, oferując ceny zaniżone w stosunku do konkurencji, a gdzie możesz je lekko tylko zmodyfikować, aby przejąć pozycję lidera w branży. Jeśli np. okaże się, że tylko w Twoim sklepie internetowym klient może znaleźć dany produkt dostępny od ręki, możesz niec...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy