10 zasad reklamy Google Ads na urządzeniach mobilnych – błędy i dobre praktyki

Temat numeru

Najskuteczniejsza optymalizacja działań marketingowych to ta oparta na danych. A te pokazują, że w większości branż głównym źródłem ruchu i konwersji są smartfony. Jeśli wydaje Ci się, że w Twoim biznesie tak nie jest, to albo wynika to z faktu, że część nisz wymaga większego ekranu do podjęcia decyzji, albo po prostu patrzysz na złe raporty.

Dopiero dobre zrozumienie atrybucji w Google Analytics, ścieżek wielokanałowych oraz segmentacji na urządzenia pozwala odpowiednio ocenić potrzebne informacje. Z drugiej strony źródło ruchu, jakim jest Google Ads, wymaga konkretnych działań i optymalizacji, aby zdobywać użytkowników wysokiej jakości w sensownej cenie właśnie ze smartfonów.

POLECAMY

Rok automatyzacji

Rok mobile już dawno za nami, teraz czas na ogromny boom w technologiach i możliwościach automatyzacji pracy z Google Ads. Wynika z tego ważny fakt – rzadko kiedy kampania będzie ustawiana wyłącznie na segment mobilny. Wszystkie opisywane przeze mnie elementy nadal mają zastosowanie, jednak pomyśl, czy to właśnie nie Google – posiadający znacznie więcej możliwości dostosowania kierowania i stawki – nie powinien decydować o kanale, w jakim się reklamujesz. Polecam najpierw korzystać z automatycznego określania stawek w postaci CPA (cost per acquisition – jeśli nie masz danych o wartości konwersji) oraz ROAS (return on ad spend – jeżeli posiadasz takie informacje, czyli np. w każdym e-commerce).

Kontekst aplikacji mobilnych

Kierowanie reklam w sieci reklamowej Google na niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach to prawdziwy pokaz mocy big data. Dzięki temu ustaw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy