Dołącz do czytelników
Brak wyników

10 marketera

Artykuł | 27 marca 2019 | NR 34
121

OBLICZE ZAWODOWE

Kampania online, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to…

Doceniam każdą kampanię, która opiera się na unikalnym „insajcie” pokazującym głębokie zrozumienie potrzeb grupy celowej. Nie dalej jak wczoraj widziałem kampanie firmy produkującej ocet, która w obliczu spadającej sprzedaży i potrzeby dotarcia do nowych konsumentów ze swoim produktem, zdecydowała się skupić na powszechnie rosnącym zainteresowaniu piklowaniem wśród dzisiejszych „hipsterów”, niezwykle prosty i absolutnie genialny koncept. Aby ten cel zrealizować stworzyli unikalną treść wideo o piklowaniu, a następnie wykorzystali odpowiednie kreacje, formaty i mechanizmy dotarcia do osób zainteresowanych tą tematyką by zbudować zasięg. To jest po prostu dobry marketing, którego dziś bez wykorzystania internetu nie sposób robić.

Najskuteczniejsze kanały marketingu online to...

Nie sposób wskazać jeden najskuteczniejszy kanał. Skuteczność jest wynikiem dobrze określonej strategii, a następnie wykorzystanie odpowiedniej mieszanki kanałów, formatów, sposobów dotarcia do i komunikacji z konsumentem. W czasach, gdy atencja odbiorcy jest dobrem deficytowym, dobra kreacja jest równie istotna, a może nawet ważniejsza od kanału komunikacji, podobnie jak mix formatów pozwalających zainteresować konsumenta w momencie kontaktu z reklamą, a następnie utrzymanie uwagi by móc opowiedzieć mu historię.

Ulubiony miernik sukcesu online to...

Każdy miernik odzwierciedlający realny wpływ na biznes lub cel pośredni, którego wynikiem jest efekt biznesowy. To może być sprzedaż, lub pośrednio wpływ na świadomość marki i chęć jej zakupu. Nie znoszę mierników pustych, tworzonych na potrzeby usprawiedliwienia określonego formatu czy kanału komunikacji bez wpływu na istotne dla biznesu parametry.

Projekt/kampania, z której jestem szczególnie dumny to...

To jak zapytać mnie które wino jest moim ulubionym :-). W swojej pracy cenię sobie szczególnie możliwość pracy przy różnorodnych projektach i przy wielu kampaniach. Uwielbiam patrzeć na dobrze zdefiniowane na poziomie insajtu, a następnie skutecznie zrealizowane kampanie bez względu na markę, która za nimi stoi. Szczególnie dumny jestem z pionierskich działań, takich jak pierwsze w Polsce rozliczane w modelu CPC kampanie display dla mBanku, czy pierwsze kampanie Telekomunikacji Polskiej w wyszukiwarce Google. Stawialiśmy wtedy pierwsze kroki, torowaliśmy drogę dla całego rynku.

Przyszłość e-marketingu to...

Porządne, oparte na wnikliwej analizie grupy celowej, mniej inwazyjne, zdecydowanie skuteczniejsze reklamy, wykorzystujące zaawansowane technologie.

Zarówno w zakresie doboru kanałów komunikacji, formatów jak również wykorzystania bardziej zaawansowanych mechanizmów dotarcia do konsumenta bez naruszania jego prywatności. W tym procesie duże zadanie leży po stronie automatyzacji procesów zakupowych oraz dynamicznej optymalizacji kreacji. Natomiast marki w s...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy