Dołącz do czytelników
Brak wyników

10 marketera

Artykuł | 24 marca 2019 | NR 33
109

Oblicze zawodowe

Kampania online, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to…

Świat projektów marketingowych jest tak bogaty, że już od wielu lat mam problem ze wskazaniem jednego szczególnego. To, co inspiruje mnie wyjątkowo w ostatnim okresie, to nowa era automatyzacji realizowana przez różne formy IA. Sztuczną inteligencję rynek marketingowy obserwuje i dostrzega już na poziomie R&D, co widać chociażby po Grand Grix Innovation w Cannes zdobytym przez Google Deepmind AlphaGo. Nie brakuje też pierwszych ciekawych implementacji w zakresie retail, jak np. współpraca IBM Watson z North Face i podpowiadanie klientom odpowiednich produktów. Przykładem typowo marketingowym jest chociażby case AVIVA AI realizowany w Londynie przez Zenith, gdzie algorytmy machine learning były w stanie tak zoptymalizować dotarcie w kanałach Programatic, aby oszczędzić ponad 7 mln funtów. W tym obszarze dużo się będzie działo w najbliższych latach.

Najskuteczniejsze kanały marketingu online to...

Potencjalnie wszystkie kanały, pod warunkiem że są sensownie zmierzone i odniesione do celu biznesowego. Ważne zadanie każdej firmy stanowi budowanie swojej skalowalnej formuły wzrostu. Ona do pewnego stopnia jest zawsze unikalnym miksem różnych narzędzi, które akurat w danym kontekście biznesowym dają przewagę. Gdyby istniały obiektywnie najskuteczniejsze kanały, to… innych by nie było.

Ulubiony miernik sukcesu online to...

ROI. Marketing online, jak i generalnie cały marketing jest niczym innym jak inwestycją. Inwestycją, z której musimy osiągać zwrot, mierzyć go i optymalizować.

Projekt/kampania, z której jestem szczególnie dumny to...

Hmmm… Przy takich pytaniach zawsze odnoszę się do teraźniejszości, ocenę przeszłych osiągnięć zostawiając innym. Aktualnie zajmuję się rozwojem konsultingu transformacji biznesowej w ramach Publicis Media. Jestem tym projektem zafascynowany i już dumny, że się nim zajmuję. Jest tak dlatego, że to idealna ilustracja tego, jak marketing (w szczególności ten powiązany ze środowiskiem cyfrowym) z marginalnego kanału komunikacji staje się jednym z kluczowych motorów zmian w organizacjach.

Przyszłość e-marketingu to...

Będę konsekwentny, bo mówię to od wielu lat. Przyszłość e-marketingu to… śmierć e-marketingu. Cała branża digital musi przestać być sterowana „kompleksem małego kanału komunikacji”. Nie musimy d...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy