Dołącz do czytelników
Brak wyników

10 marketera

Artykuł | 21 października 2018 | NR 39
242

Oblicze zawodowe

Działanie online, które zrobiło na mnie największe wrażenie, to…

Wykorzystanie danych pochodzących z Facebooka przez Cambridge Analytica, w celu wygrania wyborów, zrobiło na mnie duże wrażenie. Nie większe jednak niż akcja #deletefacebook, która dobitnie dowodzi, jak wielu użytkowników bezmyślnie oddaje dane o sobie i swoich znajomych w zamian za odpowiedź na nurtujące ich pytania w rodzaju „Jakim zwierzęciem jesteś?”. Nie sądzę, żeby do wielu z nich dotarło, że jeśli usługa jest za darmo, to oni najczęściej stają się produktem. Z pewnością jednak na scenę wkroczy regulator. Rządy europejskich państw przykręcą śrubę serwisom społecznościowym, takim jak Facebook, i skończy się wolna amerykanka.

POLECAMY

Najskuteczniejsze kanały komunikacji online to… 

Ten przygotowany dla konkretnej osoby. Inaczej dla mnie, inaczej dla Ciebie. Nie można myśleć o efektywności w kontekście narzędzia: WWW, social mediów, mailingów, wideokomunikatorów itp. O użytkowniku, kliencie, należy myśleć w kontekście kompletnej customer journey. Każdy kanał może służyć innym emocjom, zachęcać do innego rodzaju działań. Odpowiednie ich połączenie sprawia, że komunikat dociera i jest skuteczny. Właściwe rozłożenie melodii na różne instrumenty nazywa się orkiestracją. Piękne słowo.

Projekt, z którego jestem szczególnie dumny, to…

Odnosząc się z ogromnym szacunkiem dla dokonań Artura Gortycha, Bartka Wyszyńskiego, blisko 200 koleżanek i kolegów, którzy pracują z nami dzisiaj, a także wielu wspaniałych ludzi, z którymi mieliśmy styczność w ciągu ostatnich 23 lat, szczególnie dumny jestem z Artegence i Efigence. To najlepszy miks kreacji i technologii, do którego w ostatnich 11 latach także dodałem co nieco.

Ulubieni giganci technologiczni, których działania zaciekle obserwuję, to…

  • Apple, bo jest gigantem i wielu chce sprawdzić, czy na glinianych nogach, 
  • Microsoft, bo problemy, które stoją przed Apple, ma już za sobą, 
  • Tesla, bo nie wiadomo, czy padnie, 
  • Xaomi, bo przed tą marką jest droga od synonimu low-endu do lidera innowacji, którą pokonał Samsung.

Przyszłość komunikacji marek to…

Koncepty, które mogą rodzić się wyłącznie w umysłach kreatywnych ludzi oraz automatyzacja, która – dzięki dostępowi do ogromnych zasobów nierelacyjnych baz danych – odpowiada na pytanie, co z tymi konceptami zrobić. 

Oblicze prywatne

Jak zacząłem karierę w branży digitalowej/technologicznej? 

Byłem młody, potrzebowałem pieniędzy. Fascynacja internetem sprawiła, że do 1995 r. czytałem wszystko, co było dostępne na temat sieci. W 1996 r. już pracowałem dla pierwszych polskich firm internetowych.

Potem były PiK-Net i Polbox, historia polskiego internetu. Miałem szczęście do świetnych szefów i prawdziwie pionierskich projektów. Wiele osób, które wtedy poznałem, do dzisiaj pracuje wokół branży digital – w firmach telekomunikacyjnych, technologicznyc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy