Dział: Prawo w marketingu

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Konkurs czy loteria? Jak nie zrujnować kampanii przez jeden błąd prawny – poradnik dla marketera

Planujesz konkurs w internetach? Super! To świetny sposób na rozkręcenie sprzedaży i zachęcenie do interakcji – przy okazji pokazując markę. Ale… lepiej nie potknąć się na prawie. Ten artykuł Ci w tym pomoże.

Czytaj więcej

Nowe przepisy, czyli EAA i jak dostosować biznes do dostępności

Nadchodzi ważna zmiana prawna, która dotknie wiele firm działających na rynku. Chodzi o Europejski Akt o Dostępności (EAA) i jego polskie wdrożenie. Zrozumienie tych przepisów jest kluczowe nie tylko, by uniknąć kar, ale także by dostrzec w nich szansę na rozwój biznesu.

Czytaj więcej

Unijne rozporządzenie ureguluje zasady korzystania ze sztucznej inteligencji

21 maja 2024 r. Rada Unii Europejskiej zatwierdziła rozporządzenie znane pod nazwą „AI Act”. To pierwszy na świecie akt prawny kompleksowo regulujący zagadnienie sztucznej inteligencji. Jego przepisy mają szczególne znaczenie zarówno dla przedsiębiorców działających w branży IT, jak i dla podmiotów korzystających z systemów sztucznej inteligencji w ramach swojej działalności profesjonalnej.

Czytaj więcej

It’s a trap! Prawne pułapki w akcjach marketingowych influencerów

Influencerzy i marki nieustannie szukają nowych form angażowania swoich odbiorców, wśród których najczęściej występują konkursy i giveaway’e. O ile w orzecznictwie wykształciła się definicja konkursu, o tyle nie sposób odnaleźć objaśnienia dla pojęcia giveaway. Termin ten został zaczerpnięty z języka angielskiego i jest powszechnie wykorzystywany w branży. Odnosi się do akcji promocyjnych polegających na rozdawaniu nagród przez influencerów lub bezpośrednio przez marki, wykorzystując zaangażowanie obserwatorów. Warto jednak przyjrzeć się mechanice takiej akcji i celowi, jaki ma zostać osiągnięty. Nie wpadamy przypadkiem w reżim ustawy o grach hazardowych?

Czytaj więcej

Trudne branże marketingowca – jakie wyzwania czekają w promocji alkoholu, leków czy bukmacherki, czyli co zrobić, żeby nie dostać bana

Marketing może laikom wydawać się łatwy i przyjemny. Tak… na pierwszy rzut oka. Jednak gdy wejdziemy w temat intensywniej, okazuje się, że bardziej przypomina ekscytującą grę przygodową. Wybierając konkretne ścieżki, możemy trafić na wiele niespodzianek, ukrytych zapadni i kruczków prawnych, które mogą skutkować „utratą życia”, czyli np. zablokowaniem konta reklamowego czy poważnym kryzysem wizerunkowym. Z tego artykułu dowiesz się, w co najlepiej się uzbroić i jakie narzędzia za sobą zabrać, ruszając na trudną marketingową misję. Przyjrzyjmy się wspólnie kilku trudnym branżom.

Czytaj więcej