Planujesz konkurs w internetach? Super! To świetny sposób na rozkręcenie sprzedaży i zachęcenie do interakcji – przy okazji pokazując markę. Ale… lepiej nie potknąć się na prawie. Ten artykuł Ci w tym pomoże.
Dział: Prawo w marketingu
Nadchodzi ważna zmiana prawna, która dotknie wiele firm działających na rynku. Chodzi o Europejski Akt o Dostępności (EAA) i jego polskie wdrożenie. Zrozumienie tych przepisów jest kluczowe nie tylko, by uniknąć kar, ale także by dostrzec w nich szansę na rozwój biznesu.
21 maja 2024 r. Rada Unii Europejskiej zatwierdziła rozporządzenie znane pod nazwą „AI Act”. To pierwszy na świecie akt prawny kompleksowo regulujący zagadnienie sztucznej inteligencji. Jego przepisy mają szczególne znaczenie zarówno dla przedsiębiorców działających w branży IT, jak i dla podmiotów korzystających z systemów sztucznej inteligencji w ramach swojej działalności profesjonalnej.
Influencerzy i marki nieustannie szukają nowych form angażowania swoich odbiorców, wśród których najczęściej występują konkursy i giveaway’e. O ile w orzecznictwie wykształciła się definicja konkursu, o tyle nie sposób odnaleźć objaśnienia dla pojęcia giveaway. Termin ten został zaczerpnięty z języka angielskiego i jest powszechnie wykorzystywany w branży. Odnosi się do akcji promocyjnych polegających na rozdawaniu nagród przez influencerów lub bezpośrednio przez marki, wykorzystując zaangażowanie obserwatorów. Warto jednak przyjrzeć się mechanice takiej akcji i celowi, jaki ma zostać osiągnięty. Nie wpadamy przypadkiem w reżim ustawy o grach hazardowych?
Marketing może laikom wydawać się łatwy i przyjemny. Tak… na pierwszy rzut oka. Jednak gdy wejdziemy w temat intensywniej, okazuje się, że bardziej przypomina ekscytującą grę przygodową. Wybierając konkretne ścieżki, możemy trafić na wiele niespodzianek, ukrytych zapadni i kruczków prawnych, które mogą skutkować „utratą życia”, czyli np. zablokowaniem konta reklamowego czy poważnym kryzysem wizerunkowym. Z tego artykułu dowiesz się, w co najlepiej się uzbroić i jakie narzędzia za sobą zabrać, ruszając na trudną marketingową misję. Przyjrzyjmy się wspólnie kilku trudnym branżom.