Nie zapominaj o paragrafach, gdy przy pomocy sociali starasz się narobić szumu – bo narobisz takiego niechcianego. I nie chodzi tylko o konsekwencje typowo prawne – ale też wizerunkowe, bo nikt nie chce trafić na kryzysową grupę czy Wykop. O czym warto wiedzieć?
POLECAMY
Na czym to polega?
Na początek pobawmy się w definicje. Kluczem do legalnej zabawy jest rozróżnienie, czy organizujesz konkurs, czy loterię. „Po ludzku” to trochę podobne, ale „po prawniczemu” to stojące przed Tobą inne obowiązki.
- Konkurs (czyli „przyrzeczenie publiczne”): Wybierasz zwycięzcę na podstawie jasnych kryteriów. Ktoś musi się napracować – stworzyć coś intrygującego, dać najciekawszą odpowiedź, podesłać najlepsze zdjęcie. Decyzję o wygranej podejmuje jury (albo wprost Ty).
- Loteria (czyli „gra losowa”): Tutaj to już inna bajka – wynik zależy od przypadku. Nawet jeśli uczestnicy najpierw musieli coś zrobić dla wzięcia udziału, ale zwycięzca jest wyłaniany loso...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!