Własna redakcja czy outsourcing? Wady i zalety

Temat numeru

Pozycjonowanie to temat rzeka… Co faktycznie wpływa na podniesienie pozycji w rankingu? A co decyduje o tym, że mimo wielu zabiegów, pozycja strony w oczach „wielkiego brata” w żaden sposób się nie zmieni? Algorytmy wyszukiwań, długie oczekiwanie na indeksowanie – dosłownie – bardzo dobrych treści i wiele innych czynników sprawia, że nawet znawcy SEO mogą dziś sobie dosłownie wróżyć z kart. Jedni oczywiście dysponują asami, inni natomiast muszą się posiłkować dziewiątkami, ale w tym boju liczy się strategia, która nie przekreśla nawet trójek. BERT to bowiem internetowy drapieżnik, który lubi czerpać z zasobów zapasowych, a dodając do tego niekonwencjonalne linkowanie – efekt może przerosnąć Twoje oczekiwania!

Minisłownik

POLECAMY

  • BERT – aktualizacja algorytmu Google z 2019 roku, dzięki której otrzymywane wyniki wyszukiwania mają być jeszcze lepiej dostosowane do oczekiwań użytkownika. Boty dynamicznie uczą się rozumienia kontekstów oraz języka naturalnego i na tej podstawie dobierana jest kolejność wyświetlanych wyników.
  • AI [z ang. artificial intelligence] – sztuczna inteligencja – powszechnie wykorzystywane przez algorytm wyszukiwania narzędzie, służące do dopasowania zawartości stron wyświetlanych w wynikach, do wyszukiwanych fraz.
  • NLP [z ang. natural language processing] – przetwarzanie języka naturalnego – technologia pozwalająca na dosłowne rozpoznawanie źródła zapytania w wyszukiwarce, nawet bez użycia konkretnych słów kluczowych. Narzędzie to umożliwia rozpoznawanie „intencji” zapytania i dopasowanie wyników wyszukiwania do nich.

Bilans zysków i strat

Znasz powiedzenie o tym, że jeśli coś ma być zrobione dobrze, musisz zrobić to sam? Na pewno! Ale prawda ta nie tyczy się mechanizmów rządzących wartościową treścią. Skąd bowiem pomysł, że władasz językiem polskim równie dobrze jak manualną skrzynią biegów? Język polski to jeden z najtrudniejszych języków na świecie, a BERT, coraz częściej wykorzystywana AI i powszechne już użycie NLP sprawiają, że – uwaga – zaimki są równie ważne, co spójność gramatyczna zapytania. 
Chcąc dysponować wartościową treścią, postawić trzeba głównie na jakość, tworzoną albo z wykorzystaniem redakcji własnej, albo potencjałem zewnętrznym – delegując tworzenie tekstów SEO copywriterom, którzy wiedzą, gdzie w zdaniu wymagany jest przecinek.
Zarządzanie słowem w SEO to jednak dużo więcej niż ciekawy tekst, napisany zgodnie z zasadami języka polskiego. To składowa dobrze dobranych słów kluczowych, unikalności, objętości – zawsze dostarczonych na czas i osadzonych we właściwym miejscu. Nie bez powodu tekst to jeden z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania i – co ciekawe – wartość tego parametru z każdą aktualizacją algorytmów wzrasta.
W takim świetle warto spojrzeć na konkretne parametry treści i na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy