Efekt ROPO w polskim środowisku omnichannel

Badania

W drugim kwartale bieżącego roku opiniac.com przeprowadził trzecią edycję kompleksowego badania zjawiska ROPO na polskim rynku.

We współpracy z licznym gronem partnerów zbadaliśmy zwyczaje zakupowe konsumentów dla głównych segmentów produktowych oraz zmierzyliśmy wpływ efektu ROPO na różne etapy consumer journey.

Konsumenci bez wątpienia coraz częściej wykorzystują internet bezpośrednio w celu poszukiwania informacji oraz identyfikacji najkorzystniejszej oferty, sam zakup realizując w tradycyjnych sklepach. Zjawisko to wpływa na zachowanie konsumentów w sieci, a także stanowi istotną przyczynę zmniejszania się wskaźnika konwersji internetowych platform handlowych. Wzrost efektu ROPO może być więc problematyczny dla wielu polskich sklepów internetowych, które działając tylko w jednym kanale sprzedaży, nie oferują możliwości dotknięcia towaru w kanale offline. Uwzględnienie tak zmieniających się zachowań konsumentów jest kluczowe w budowaniu strategii biznesowej dużych podmiotów, które działając w różnych kanałach, dbają o dobre customer experience i swobodny przepływ pomiędzy online i offline. 

POLECAMY

Branża turystyczna niezmiennie notuje najwyższy efekt ROPO – aż 87,5% konsumentów przeszukuje internet przed udaniem się do biura podróży. Osoby szukające informacj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy