VIP – 7 pytań do Michała Brańskiego

Wywiad VIP

Michała Brańskiego, współtwórcy portalu o2.pl, a obecnie członka zarządu WP odpowiedzialnego za strategię oraz rozwój głównych marek i serwisów Grupy WP. Rozmowę przeprowadził Artur Maciorowski, redaktor prowadzący „Magazynu Online Marketing”.

Jak będzie wyglądał rynek digital i e-commerce w 2020 roku? Który obszar rozwija się bardziej dynamicznie i w który warto inwestować - reklama online czy e-commerce? Michał Brański w rozmowie z Arturem Maciorowskim o digitalizacji branż i prognozach na 2020 rok.

Tradycyjni wydawcy migrują z druku do internetu, a Grupa WP konsekwentnie przesuwa przychody z rynku reklamy digitalowej do e-commerce. Gdzie są tak naprawdę pieniądze w digitalu – w reklamie online czy e-commerce?
Michał Brański: Oba rynki rosną dynamicznie i oba faworyzują największych, zmierzając do rozdań oligopolicznych znanych bardziej z rynku TV niż pierwszych trzech dekad rozwoju internetu komercyjnego.
W przypadku e-commerce należy jeszcze poczynić rozróżnienie na modele asset-light (głównie tzw. marketplaces bez własnych stanów magazynowych) oraz asset-heavy (stany magazynowe, pełna logistyka, w tym zwrotna). Te pierwsze do tej pory gwarantowały wysokomarżowość, uchodzą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy