Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

3 listopada 2020

NR 54 (Październik 2020)

TOP 10 reklam wideo w telewizji i internecie wg gemiusAdReal

54

W sierpniu najbardziej aktywnymi reklamowo branżami były Pharmaceuticals, Trade i Food, które odnotowały odpowiednio 9, 8 i 6 mld kontaktów reklamowych.

Duża intensywność kampanii przełożyła się w tym przypadku na wysokie zasięgi – wszystkie dotarły do ok. 90% odbiorców, przy czym najwyższym mogą pochwalić się firmy związane z handlem (89%). Zasięgi na poziomie 88% osiągnęły branże Food oraz – znajdująca się dopiero na 5. miejscu zestawienia pod względem liczby ad contacts – Beverages and Alcohol. Najdłuższy czas kontaktu z reklamą odnotowaliśmy natomiast w przypadku branż Household Products (21,1 s) i Automotive (20,3 s). Ich przekaz marketingowy dotarł do ponad 80% odbiorców przy stosunkowo mniejszej intensywności kampanii (1,4 mld kontaktów reklamowych w pierwszym i 1,8 mld w drugim przypadku).
Z analizy zasięgów spotów wideo poszczególnych marek wynika, że najwyższe dotarcie cross-mediowe (TV + digital) przypadło w udziale sieci Rossmann (zasięg na poziomie 81% oraz 761,7 mln kontaktów reklamowych). Do 78% odbiorców dotarły reklamy marek T-mobile, Tymbark i Carrefour, przy czym to Tymbark zasługuje na szczególną uwagę – swój cross-mediowy zasięg marka ta zbudowała przy 217,4 mln kontaktów reklamowych, co stanowi wartość o ok. połowę mniejszą niż w przypadku dwóch pozostałych (473,5 mln – T-mobile oraz 409,2 mln – Carrefour).
Spoty wideo Rossmanna cieszyły się również najwyższym zasięgiem w kanałach mobile (59% przy 104 mln kontaktów reklamowych). Spo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy