Ocena: 0/5
Według autorów raportu GfK „Who cares? Who does?” plastik jest dla Europejczyków większym problemem niż zmiany klimatu. Są oni skłonni płacić więcej za opakowania zawierające mniej tworzyw sztucznych – to z kolei wynika z badania dla przedsiębiorstwa opakowaniowego DS Smith. Marketerzy wiedzieli to już wcześniej. Firmy Unilever i Coca-Cola zadeklarowały, że w najbliższej dekadzie postarają się przetwarzać tyle plastiku z odzysku, ile same produkują. Skala produkcji opakowań uniemożliwia im jeszcze rezygnację z tworzyw sztucznych, o ile w ogóle to rozważają. O katastrofie klimatycznej traktuje z kolei raport Kantar Polska o tytule „Ziemianie atakują”. Polacy uważają, że odpowiedzialność ekologiczna spoczywa przede wszystkim na władzach i koncernach energetycznych. Niewiele spodziewają się po biznesie.
POLECAMY
Ocena: 2/5
Symbolem walki z katastrofą klimatyczną jest Greta Thunberg. Jej podobizny pojawiają się w biurach obok naczyń jednorazowych z hasłami typu „Jak śmiesz?”. Instrumentalizacja symbolu Grety pokazuje problematyczną praktykę firm, by przerzucać odpowiedzialność na konsumentów, którzy mają przecież zdecydowanie mniejszy wpływ na środowisko niż przedsiębiorstwa. Innym świadectwem instrumentalizacji młodej aktywistki stała się reklama ING. Wykorzystano w niej motyw petycji Grety do rządów i biznesu. W reklamie to dzieci przygotowują taki dokument do swoich rodziców, a rozwiązaniem ich problemów okazuje się pożycz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!