Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Czy marketing lubi się z innowacjami? Jakie zmiany mają sens, a jakie prowadzą na manowce? Co się dzieje, gdy mamy dobre chęci, ale inercja (lub niekompetencja) managementu nie prowadzi do sensownych działań budujących markę? Na te pytania próbowały ostatnio odpowiedzieć firmy swoimi działaniami – nie zawsze poprawnie.

W Ikei trwa rewolucja. Już nie otrzymamy katalogu do skrzynki pocztowej – można go zdobyć jedynie w sklepie. Decyzja podyktowana jest firmową strategią zrównoważonego rozwoju. Jakby tego było mało, sieć po raz pierwszy od 20 lat podniosła cenę hot dogów, i to od razu o 100%. Teraz za kiełbaskę w bułce należy zapłacić 2 zł. Pamiętajmy, że to Ikea pierwsza przerzuciła na klientów koszt transportu i składania mebli. To także sieć, która z resztek potrafi zaprojektować designerski gadżet. 
 

POLECAMY

Źródło: IKEA

Ocena: 5/5


Facebook testował na kilku rynkach oddzielenie postów marek i wydawców od postów znajomych. Wycofał się jednak z tego pomysłu pod wpływem opinii użytkowników. Zamierza za to zrezygnować z pokazywania polubień pod postami – nie tylko na Instagramie, lecz także na swojej głównej platformie. W międzyczasie uruchomił Facebook Dating, czym zamierza uderzyć w Tindera i oczywiście zagospodarować w swoim ekosystemie kolejny aspekt ludzkich relacji. 
 

Źródło: Facebook


Ocena: 4/5 


Google wprowadziło zmiany w rankingu wy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy