Ocena: 5/5
68,7 mld dolarów – tyle kosztował Microsoft zakup firmy Activision Blizzard, producenta m.in. gry „Call of Duty”. Ta największa transakcja w branży gamingowej winduje firmę na trzecią pozycję wśród producentów gier. Podjęta decyzja wesprze rozwój rynku konsoli Xbox, a jednocześnie – takie opinie również się pojawiają – stanowi wzmocnienie firmy w tworzeniu własnego, konkurencyjnego dla Facebooka metawersu.
POLECAMY
Ocena: 3/5
Na początku 2022 r. Fancy Bears Metaverse – projekt łączący technologię blockchain z budowaniem metawersu – obdarował Krzysztofa Gonciarza, Magdę Gessler i kilku innych influencerów NFT (non-fungible tokens) powiązanymi z awatarami misiów zaprojektowanymi na wzór obdarowanych. Za pozostałe 8888 misiów – niepersonalizowane – można było zapłacić, zyskując dostęp do projektowanego wirtualnego świata społecznościowego. Spopularyzowało to temat wśród internautów, wywołało dyskusję, czasem krytykę, a ostatecznie – zainteresowanie UOKiK, który przygląda się tematowi pod kątem braku informacji o reklamowym charakterze publikacji influencerów. NFT stają się coraz popularniejsze w marketingu. W nadchodzących miesiącach zobaczymy ich triumfalny pochód przez reklamy i działania lojalnościowe firm (choć przykład klubów piłkarskich w tym zakresie nie napawa optymizmem, bo może wywołać sprzeciwy regulatorów, jak w przypadku brytyjskiej ASA i Arsenalu).
Ocena: 2/5
Influencerzy o zdecydowanych poglądach politycznych nie mają lekko. Marki patrzą na zasięgi, rzadziej na charakter postów i ich odbiorc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!