Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Sporo było polityki w marketingu na przełomie 2021 i 2022 r. Ale gdzie obecnie jej nie ma? Wypowiedź influencera, plakat samorządowy, wątek poruszony w reklamie telewizyjnej – zawsze znajdzie się grupa, która wyszuka w nich wrogie sobie poglądy. Nawet Black Friday czy okres przedświąteczny, które powinny być przecież okresem wzmożonej konsumpcji ponad podziałami, nie były tym razem wolne od polityki. Ci, którzy kochają nowinki, mają pieniądze i eskapistyczne nastawienie, mogą szukać wytchnienia w rosnącej liczbie metawersów – wirtualnych przestrzeni, do których dostęp może być limitowany NFT. Tam zamiast polaryzacji mogą oddać się budowaniu własnej pozycji i potęgi oraz poczuć się pionierami nowej formy internetu – Web3.

Ocena: 5/5
68,7 mld dolarów – tyle kosztował Microsoft zakup firmy Activision Blizzard, producenta m.in. gry „Call of Duty”. Ta największa transakcja w branży gamingowej winduje firmę na trzecią pozycję wśród producentów gier. Podjęta decyzja wesprze rozwój rynku konsoli Xbox, a jednocześnie – takie opinie również się pojawiają – stanowi wzmocnienie firmy w tworzeniu własnego, konkurencyjnego dla Facebooka metawersu. 
 

POLECAMY

Źródło: Microsoft

 

Ocena: 3/5
Na początku 2022 r. Fancy Bears Metaverse – projekt łączący technologię blockchain z budowaniem metawersu – obdarował Krzysztofa Gonciarza, Magdę Gessler i kilku innych influencerów NFT (non-fungible tokens) powiązanymi z awatarami misiów zaprojektowanymi na wzór obdarowanych. Za pozostałe 8888 misiów – niepersonalizowane – można było zapłacić, zyskując dostęp do projektowanego wirtualnego świata społecznościowego. Spopularyzowało to temat wśród internautów, wywołało dyskusję, czasem krytykę, a ostatecznie – zainteresowanie UOKiK, który przygląda się tematowi pod kątem braku informacji o reklamowym charakterze publikacji influencerów. NFT stają się coraz popularniejsze w marketingu. W nadchodzących miesiącach zobaczymy ich triumfalny pochód przez reklamy i działania lojalnościowe firm (choć przykład klubów piłkarskich w tym zakresie nie napawa optymizmem, bo może wywołać sprzeciwy regulatorów, jak w przypadku brytyjskiej ASA i Arsenalu). 
 

Źródło: IG/kgonciarz


Ocena: 2/5
Influencerzy o zdecydowanych poglądach politycznych nie mają lekko. Marki patrzą na zasięgi, rzadziej na charakter postów i ich odbiorcó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy