Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Kontekst – to słowo-klucz, które każda marka powinna wziąć do siebie. Tworząc strategie, scenariusze reklam czy nawet projektując POS-y, trzeba obecnie poważnie zastanawiać się, jak zostaną odebrane. Za każdą metaforą, w którą ubieramy pozycjonowanie naszej marki, stoją niewykorzystane lub niewykryte jej aspekty, które ktoś może odczytać zupełnie opacznie – i dać temu rozgłos. Czy dzięki temu konsumenci będą współtwórcami ery odpowiedzialnej komunikacji? Hmm…

Ocena: 3/5

POLECAMY

Źródło: Coca-Cola


Zbliżać, nie dzielić – takie jest założenie nowej globalnej platformy komunikacyjnej Coca-Coli „Real Magic”. Chwile bliskości i ciepłych uczuć mają mieć w sobie „prawdziwą magię”. Na początek jednak spot marki inicjujący platformę spotkał się z krytyką. Osadzony w świecie e-sportu, pokazuje rezygnację z walki. Nie spodobało się to fanom sieciowych gier. Zwracają oni uwagę na fakt, że – podobnie jak w innych dyscyplinach – chodzi w niej o rywalizację i zwycięstwo, a nie o wspólne godzenie się na polu bitwy. Zawinił chyba nie dość dokładny research w poszukiwaniu insightu do reklamy. Środowisko e-sportu nadal walczy o akceptację społeczną. Mimo ogromnych budżetów, którymi obraca cały świat gier, nie jest jeszcze tak poważany, jak – nie przymierzając – curling. 

Ocena: 5/5

Źródło: Ikea


Ikea w najnowszej kampanii podkreśla, że jest tylko tłem, sceną, na której odbywa się to wszystko, co w życiu najważniejsze. Chce być towarzyszem, skoro nie może być symbolem statusu. Taki sens miał również międzynarodowy event, podczas którego można było wirtualnie zwiedzać mieszkania „interesujących osobowości” i wspólnie z nimi celebrować życie domowe. Marka rozszerza także asortyment o stanowiska i akcesoria dla graczy oraz muzyków tworzących w domach. Ikea to więcej niż meble i gadżety domowe – to przeżycia, emocje i relacje, a doznania i funkcjonalność – to dwa filary, które mają prowadzić markę w przyszłość. 

Ocena: 4/5
 

Źródło: Grupa Polsat Plus


Grupa Polsat Plus łączy pod wspóln...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy