Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Czerwiec i lipiec 2021 r. to dwie wielkie imprezy sportowe – Euro 2020 oraz igrzyska olimpijskie w Tokio. Wzrosły budżety na reklamę, pojawiły się również ciekawe projekty biznesowe. W tym nie ma jednak niczego frapującego. Za to dokumenty ujawniające niecne praktyki Amazona czy Nestlé, kryzysy w świecie marek i infl uencerów dodawały pikanterii sezonowi ogórkowemu. Pojawiło się także kilka badań, podsumowujących współczesną rolę marketingu oraz diagnozujących poziom zaufania konsumentów do marek.

Ocena 4/5

POLECAMY

Źródło: Castorama


Mistrzostwa piłki nożnej Euro 2020 nie mogły obyć się bez otoczki marketingowej. Łukasz Podolski wprowadził swoje lody do Lidla, Grzegorz Krychowiak wszedł w branżę kosmetyków naturalnych dla mężczyzn, Wirtualna Polska emitowała podziękowania Lewandowskiemu na nośnikach cyfrowych w Monachium i Düsseldorfi e. Castorama wśród swoich pracowników znalazła Cezarego Lewandowskiego i Dawida Szczęsnego – co dało okazję do nieofi cjalnego podpięcia się pod markę Euro. Tyskie dopingowało Słowaków i Irlandczyków do kibicowania polskiej reprezentacji, a Hiszpanom zapowiadało, że postawi im piwo, jeśli Polska wygra (przez chwilę podczas meczu sytuacja musiała być nerwowa). A jeśli już o ryzyku mowa, to TVP promowała Euro 2020 spotem nawiązującym do „Casino Royale”, który mógł naruszać przepisy ustawy hazardowej. Poker, cygara i alkohol jednak nie przeszły i telewizja musiała zrezygnować ze spotu.

Ocena 4/5
 

Źródło: TT/Guardian


Nowe zasady sponsoringu wydarzeń ustanowili piłkarze Ronaldo i Pogba. Pierwszy z nich 15 czerwca podczas konferencji prasowej odsunął butelki Coca-Coli (oficjalnego sponsora Euro 2020), stawiając w ich miejsce wodę i zachęcając do jej picia. Pogba zaś odstawił pod stół Heinekena. Jeden działał z przyczyn zdrowotnych, drugi religijnych. Obaj nie przejęli się tym, że marki miały prawo do lokowania produktów w ramach współpracy sponsorskiej. Teraz świat sportu musi zastanowić się, jak w przyszłości ograniczyć swobodę sportowców.

Ocena 5/5
 

Źródło: Nike


Wśród reklamowych wydarzeń okołoolimpijskich na wyróżnienie zasługuje spot N...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy