Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Marki usiłują pojąć pokolenie Z i zaproponować mu takie wartości, by nie rezygnowało z zakupów właśnie u nich. Młodzi żyją w świecie bez podziału na on- i offline, ale obie te sfery mają dla nich znaczenie. Pandemia nie obeszła się z nimi delikatnie, żyją więc w poczuciu straty i żalu. Bywają krytyczni wobec technologii, ale rozumieją, że nie ma przed nią ucieczki. Nowinki technologiczne i innowacje reklamowe to też zjawiska, które zajmują umysły marketerów. W prezentowanym tu przeglądzie właśnie młodość i rozwój technologiczny znalazły się na celowniku.

Ocena: 4/5
W marcu firma Koral nawiązała współpracę z Ekipą Friza – grupą youtuberów, którzy realizują w mediach społecznościowych format na wzór Warsaw Shore. Perypetie ze wspólnych pranków i wyzwań cieszą się popularnością wśród dzieci. One też otrzymały godny siebie produkt – lody Ekipa. Internet obiegły relacje z walk o produkt w sklepach czy z aukcji na Allegro, gdzie papierki po lodach osiągały niebotyczne ceny. A wszystko przez niedoszacowanie popytu. Koral szybko uruchomił dodatkowe moce produkcyjne, ale miliony lodów nadal są rozchwytywane przez dzieci. Teraz Ekipa Friza celuje w starszą grupę docelową, lokując w jednym z teledysków piwo Buh Palikota i Wojewódzkiego. Oczywiście browar odżegnuje się od współpracy – w końcu youtuberzy mają publiczność, której jeszcze daleko do osiemnastki. 
 

POLECAMY

Źródło: Lidl


Ocena: 4/5
Relacja z niecodziennej interwencji Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami dała początek nowemu gatunkowi zwierzęcia. Lagun z Nowej Huty to samotny rogalik, który utkwił na drzewie i wywołał niepokój wśród mieszkańców sąsiedniego bloku. News o tym obiegł cały świat, więc content managerowie dużych marek rzucili się nań jak wygłodniali. Małe marki – krakowskie kawiarnie – zadeklarowały zaś wsparcie dla KTOZ. Stowarzyszenie korzysta zaś ze zdobytej popularności i sprzedaje gadżety z lagunem. I to jest prawdziwy RTM, a nie samo sięganie po cudze pomysły.  
 

Źródło: KTOZ


Ocena: 5/5
Sklep internetowy Zalando w ogólnoświatowej wiosennej kampanii brandingowej stawia na progresywne wartości i wierność ideałom. Przekaz kieruje do pokolenia Z. Do polskiej odsłony zaprosił influencerów, którym obiecuje zwiększenie zasięgów. Wśród nich są Bartosz Kloch – Tiktoker, który urodził się bez nóg (inkluzywność), Ogi Ugonoh – wspierająca inicjatywę „Don’t call me murzyn” (różnorodność), model Kacper Kruz (ciałopozytywność), Ewelina Antonowicz – Fashion Revolution (zrównoważona moda) i aktywista transpłciowy Kacper Potęps...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy