Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Przełom roku to czas podsumowań i wskazówek, jakie trendy będą dominować w nadchodzących miesiącach. W wielu raportach widać rosnącą rolę e-commerce, lecz także pożądanej przez konsumentów autentyczności i uczciwości firm. Zaufanie do biznesu rośnie, a brand purpose staje się coraz popularniejszy. Konsumenci są też coraz bardziej świadomi swojej pozycji, podmiotowi, nawet mimo trudnego okresu pandemii. Rok 2021 zapowiada się wyjątkowo ciekawie w marketingu. To czas zmian i redefinicji kierunków działań. Należy tylko życzyć, żeby wszystkim się udało.

Ocena: 5/5
Burger King, Pfizer, Warner Bros., Kia, General Motors, Dacia, Opel... Ostatnie tygodnie to istna nawałnica zmian logo marek. Za każdą z nich stoi wyrafinowana koncepcja i konkretne cele do przekazania w projekcie. Kia i GM typografią wskazują na elektromobilność. 
Ta sama idea, inne rezultaty. I niech tak pozostanie, bo najważniejsze są wyraziste zasoby marki, a idee to tylko public relations dla prasy branżowej. Dobry przykład daje Burger King, liftingując wiekowe projekty i zmieniając za jednym zamachem całą identyfikację wizualną w barach. Bo ona jest w branży usługowej najważniejsza, zawsze przed oczami konsumentów. 
 

POLECAMY

Źródło: Burger King


Ocena: 1/5
W grudniu awaria infrastruktury internetowej Amazona spowodowała, że przestały działać m.in. odkurzacze czy dzwonki do drzwi. W listopadzie YT zapowiedział, że nie zapłaci za wyświetlanie reklam w materiałach małych twórców. GAFA ma jednak daleko większe ambicje niż sterowanie naszym życiem przez IoT czy dyktowanie dowolnych warunków korzystania z usług. Chce aktywnie wpływać na politykę. Niedawno Google i Facebook szantażowały Australię, próbując blokować niekorzystne dla nich ustawy. Australia się nie poddaje, a chroniąc swoich wydawców, podąża śladem Francji, gdzie gigant z Mountain View się ugiął i podpisał stosowne umowy. Najbardziej spektakularnym przykładem możliwości Big Tech jest zablokowanie konta Donalda Trumpa na Twitterze, ograniczanie jego widoczności w social mediach, a także odmowa hostowania przez Amazon serwisu społecznościowego Parler przy jednoczesnym usunięciu aplikacji ze sklepów Google i Apple. Marketing kładzie uszy po sobie, nie może wybrzydzać na monopolistów. Tworzą największe marketplace...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy