Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Marki nie chcą tylko sprzedawać produktów. Nie chcą już nawet wyłącznie opowiadać historii. Pragną być częścią zmiany społecznej, edukować i wyręczać konsumentów w działaniach społecznie pożytecznych – i miały ku temu w ostatnim czasie wiele okazji. Czerwiec to Pride Month, można więc poruszyć temat społeczności LGBT+ i różnych form hejtu. Lato zaś inspiruje do większej kreatywności w przestrzeni publicznej. Nawet drobna interwencja za niecałe 300 zł może przełożyć się na rozgłos w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Obecny przegląd zdominowały więc akcje o takim charakterze.

Ocena: 5/5

POLECAMY

„W Internecie bądź sobą. Chyba że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – Janusz Chabior wywiązał się genialnie z postawionego mu przez OLX zadania. W serii reklam nie bez złośliwości poucza, jak nie należy zachowywać się wobec osób, z którymi handlujemy. Misja okazała się skuteczna, przynajmniej jeśli chodzi o oglądalność i rozpoznawalność kampanii.  A cel wychowawczy? Zbyt wiele humoru i ton lekceważenia własnych klientów może tu zaszkodzić. 
 

Rys. 1. Kampania OLX (Źródło: //bit.ly/kampaniaOLX )


 Ocena: 0/5

Allegro rozstało się z agencją Bardzo, a to dzięki niej firma wpisała się w historię polskiej reklamy jako mistrz storytellingu. Pracownicy agencji byli autorami platformy „Czego szukasz?”, w tym spotu „English for Beginners”, który zdobył międzynarodową popularność. Prosta historia miała jasny przekaz społeczny i wpisywała markę w nurt zaangażowania społecznego. Czy ten rozdział historii brandu został zamknięty? Zobaczymy, co opowie agencja Ogilvy, która wygrała przetarg. 
 

Rys. 2. Najsłynniejszy spot Allegro
(Źródło: //bit.ly/allegroAngielski)


Ocena: 2/5

IKEA stała się przedmiotem kontrowersji po zwolnieniu pracownika za wpis...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy