Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

5 listopada 2019

NR 48 (Październik 2019)

Strategia w kanałach online – wzorcowy mediaplan na 2020 r

0 30

Żadna kampania nie powstanie bez media planu, który zawiera szczegóły dotyczące kanałów i metod komunikacji. To dokument, który jest zbiorem najważniejszych informacji i działań składających się na strategię marketingową. Dzięki temu wszystkiemu możemy dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Początek roku zbliża się wielkimi krokami, więc warto już teraz sporządzić media plan na 2020 r. Co należy w nim uwzględnić?

Koniec każdego roku zwiastuje nową ilość pracy i wysiłek związany z koniecznością dokonania aktualnego researchu, aby sprawdzić, co „piszczy” w marketingu naszej firmy. Poszczególne elementy media planu, takie jak planowane reklamy, media i budżet, są jednak w dużej mierze uzależnione od tego, jak w danym momencie klienci postrzegają naszą markę. Temu służą właśnie badania wizerunkowe, które sprzyjają określeniu, jak firma jest postrzegana na tle konkurencji i jak wpływają na to oceny klientów. Badanie ma na celu dokonanie wnikliwej analizy i wyciągnięcie z niej wniosków po to, aby sformułować strategię. WMH opanowało ten proces doskonale, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że tylko badania mogą temu pomóc.

PRZEDE WSZYSTKIM CEL KAMPANII

Wcześniejszy plan powinien być drogowskazem dla marki, który pozwoli określić nasze cele, a następnie sposoby ich osiągnięcia. Musimy zdecydować, czy chcemy wypromować nową markę, czy może produkt. Należy określić też, wokół czego powinny się koncentrować nasze działania. Mogą one dotyczyć zwiększenia widoczności lub zaangażowania, jednak w dużej mierze jest to uwarunkowane tym, czy marka jest już obecna na rynku i czy jest rozpoznawalna. Weźmy pod lupę brandy kosmetyczne. Za przykład może posłużyć rozpoznawalna marka Bioderma. W tym przypadku ważne są równoległe działania, ponieważ należy nieustannie wzmacniać świadomość brandu wśród odbiorców, aby budować lojalność, co pociąga regularny i stały zysk. Natomiast w branży beauty istotnym elementem determinującym działania marketingowe jest sezonowość, która przesądza o wyborach konsumentów. Dużym wyzwaniem marketingowym jest promocja nowych produktów i posługiwanie się językiem korzyści w sposób, który faktycznie się sprawdzi. Kłania się tu content marketing – użyteczne treści i porady, które uświadomią odbiorcy, dlaczego powinien wybrać nie tylko Biodermę, ale także konkretny produkt tej marki. Istotne jest również uświadomienie odbiorcy o tym, że potrzebuje on produktów suplementarnych, aby zaczął dostrzegać już nie jeden produkt, ale całą ich serię. Należy przeanalizować poprzednie działania marketingowe i główne wskaźniki w poszczególnych kwartałach. Służy to określeniu dalszych działań i celu kampanii. Mogą być nimi np. zwiększenie sprzedaży czy przyrost fanów w social mediach. 

Kanał, sposób i content 

Strategia marketingowa zawsze bazuje na konkretach, dlatego musimy wiedzieć, gdzie publikować swoje tr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy