Perfekcyjna kampania beauty. Kreacje reklamowe, skuteczne landing page i sprzedające opisy produktów

Case study

Reklama kosmetyków w e-commerce to sztuka łączenia estetyki i emocji w skutecznej strategii sprzedażowej. W świecie online klienci nie mogą dotknąć ani poczuć produktu. Kluczowe staje się wówczas odpowiednie przygotowanie jego premiery, aby odbiorca w pełni zrozumiał koncepcję i stwierdził, czy zakup spełni jego potrzeby. Odpowiednio zaprojektowana landing page, przekonujące opisy kosmetyków i dobrze dobrane formaty reklam stają się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tym procesie. Sprawdź, jak wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie sprzedawać produkty beauty online. Stwórz perfekcyjną kampanię beauty, która przyciąga uwagę i zwiększa sprzedaż.

KROK PIERWSZY: atrakcyjne kreacje beauty

W reklamie internetowej konsument kupuje oczami. Obrazy to pierwszy element styku potencjalnego klienta z produktem. Perfekcyjnie przygotowane kreacje nie tylko przyciągają uwagę, ale też budują wizerunek marki i zachęcają do zakupu. 
Jakie elementy graficzne sprawiają, że reklamy beauty wyróżniają się wśród innych i skutecznie konwertują?

POLECAMY

Rys. 1. Źródło: Dior.com
  1. Faktura – prócz klasycznych packshotów warto do kampanii dodać kilka wariantów ze zbliżeniem na strukturę produktu (np. konsystencję kremu, pigmentację pomadki). 
  2. W użyciu – zdjęcie, które przedstawia proces nakładania danego produktu, pozwala odbiorcy wyobrazić sobie, jak dany kosmetyk sprawdzi się w codziennej pielęgnacji czy w makijażu.
     
Rys. 2. Źródło: rarebeauty.com
  1. Naturalność i autentyczność – konsumenci coraz częściej odrzucają nadmiernie retuszowane zdjęcia w kreacjach reklamowych. Lepiej postawić na realistyczne ujęcia, prawdziwe skórne tony i niedoskonałości (w przypadku np. produktu przeznaczonego do skóry trądzikowej), które dodają wiarygodności. Jeśli produkt kosmetyczny przeznaczony jest dla skór dojrzałych, to wykorzystaj to jako atut i zaangażuj modelki w dojrzałym wieku. W końcu nikt nie utożsami się z 20-latką, która pokazuje efekty kremu anti-aging. 
     
    Rys. 3. Źródło: yourkaya.pl
     
    Trendy w kreacjach beauty, które podbijają internet 
    • Flat Lay – kosmetyki ułożone na estetycznym tle (marmur, drewno, pastelowe tkaniny).
    • AI-driven design – sztuczna inteligencja coraz częściej staje się częścią procesu twórczego, umożliwiając projektowanie złożonych, fotorealistycznych grafik oraz zaawansowanych fotomanipulacji.
    • Minimalizm z odważnymi akcentami – neutralne kolory, organiczne elementy i delikatność w kreacjach beauty królują wśród marek np. koreańskich, wegańskich i ekologicznych. W 2025 r. minimalizm został wzbogacony o odważne elementy, takie jak intens...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy