Zanim zaczniesz budować strategię content marketingową, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego w ogóle chcesz zacząć tego typu działania. Zdefiniowanie celów oraz misji content marketingu w Twojej firmie wskaże kierunek działań i pozwoli zachować spójność z misją biznesu, który prowadzisz. Musisz wiedzieć, dokąd zmierzasz, co chcesz osiągnąć, co będzie podstawą realizacji Twoich celów i zaangażowania klientów. Słowem, jak zmierzysz, czy takie działania w ogóle Ci się opłacają. Kiedy sprecyzujesz cele przyszłych działań content marketingowych, łatwiej – a przede wszystkim efektywniej – będziesz wykorzystywać możliwości, jakie może zaoferować Ci content marketing.
POLECAMY
Kim jest mój klient?
Jaki jest mój klient? Czego oczekuje i potrzebuje? Kiedy szuka o mnie informacji i co z nimi robi? Kolejnym krokiem jest określenie profilu swojego klienta. Pozwoli to na poznanie potrzeb i zaprojektowanie odpowiedniej komunikacji, która zainteresuje Twoich potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych.
Gdy poznasz już dokładnie grupę docelową, ustal koniecznie, z kim chcesz się komunikować, dzięki czemu możliwe będzie określenie, jakie narzędzia są adekwatne, by skutecznie docierać do tego segmentu odbiorców. Odpowiedni dobór kanałów komunikacji sprawi, że publikowane przez Ciebie treści będą chętnie konsumowane, czytane i w efekcie przekazywane przez dużą liczbę osób. |
Najważniejszą wartością w content marketingu jest to, aby treści odpowiadały na potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Dlatego też ważne jest, aby osoby odpowiedzialne za ich tworze...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!