Storytelling Ardbega w formie komiksu

Temat tygodnia

Ardbeg to popularna na całym świecie Szkocka whisky. Firma, korzystając z ponad 100-letnich zasobów archiwalnych, w tym m.in. ze starych etykiet, postanowiła stworzyć oryginalny komiks powiązany ze światem marki.

Planet Ardbeg to 40-stronnicowa antologia sci-fi stworzona przez uznanych artystów. Zainspirowana historią szkockiej destylarni mieszczącej się na wyspie Islay, ma na celu przybliżyć historię szkockiego trunku oraz umożliwić czytelnikom nowe doświadczenie związane z marką. Projekt został stworzony przez nagradzanego nowojorskiego rysownika Ronalda Wimberly'ego we współpracy z artystami Emmą Ríos i Sanfordem Greene'em. Wykorzystując podstawową linię produktów Ardbeg, firma stworzyła komiks, dzięki któremu czytelnicy mogą bardziej zaangażować się w to, co stara się im przekazać marka. Komiksy z serii „Planet Ardbeg” opierają się na specyfice, jaką od dawna wyróżniała się whisky, poprzez swój unikalny, torfowy smak. Autorzy chcieli pobudzić wyobraźnie czytelnika, dzięki wyjątkowym bohaterom i fabule, oraz pozwolić mu inaczej odbierać przyjemność z konsumowania alkoholi od Ardbeg.

POLECAMY


Storytelling destylarni Ardbeg

Kluczem każdego udanego storytellingu jest dobrze przedstawiona opowieść. Przekształcenie dorobku artystycznego firmy oraz wykorzystanie fikcyjnych elementów w celu przyciągnięcia uwagi czytelnika, to świetny sposób na zaangażowanie emocjonalnie czytelnika i zostawienie w jego podświadomości elementów, z którymi będzie mógł skojarzyć markę. Prosty komunikat, ciekawa wizualizacja, a także subtelne przekazanie informacji o produkcie (bez wydźwięku typowo reklamowego) wystarczą, aby dostarczyć odbiorcom marki wyjątkową historię, z której będą mogli czerpać rozrywkę.


Piwo Specjal

Warto wiedzieć, że podobną strategię wykorzystało piwo Specjal dostępne głównie w północnych rejonach Polski, tworząc przy pomocy agencji Golden Submarine nagradzaną kampanię „Legendy Północy”. Kampania opierała się na muralach przedstawiających komiksy z wybranymi legendami i historycznymi wydarzeniami związanymi z danym rejonem Kujaw, Pomorza czy Mazur. Dzięki muralom mieszkańcy mogli dowiedzieć się więcej o lokalnych historiach i tradycjach oraz przede wszystkim zbliżyć się do marki i zacząć ją kojarzyć jako symbol północnych rejonów.

źródło: blog.Goldensubmarine.com

Przypisy