Siedem rzeczy, o które musisz zadbać przed Q4, zanim ruszysz pełną parą z reklamą w Google Ads

Temat numeru

Czwarty kwartał każdego roku to niewątpliwie najlepszy sprzedażowy okres dla wielu sklepów internetowych. Aby maksymalnie wykorzystać ten czas, należy przygotować się do działania wcześniej. Zaparz ulubioną kawę, rozsiądź się wygodnie w fotelu i przeczytaj artykuł, który pomoże Ci się przygotować do okresu sprzedażowych żniw w Q4!

 

POLECAMY

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!

1. Zaplanuj działania z wyprzedzeniem 

Niby oczywista sprawa, ale to często pomijany etap, który pozwoli w przyszłości zrealizować cele biznesowe. 
Na początek zastanów się, jakie działania promocyjne będą prowadzone i ustal cele, które chcesz zrealizować za pośrednictwem Google Ads. Przykładami takich celów mogą być: planowany pułap osiąganych przychodów ze sprzedaży, liczba sprzedanych produktów czy średnia wartość koszyka zakupowego na odpowiednim poziomie.
Kolejnym etapem planowania działań będzie przemyślenie strategii i tego, w jaki sposób masz zamiar zrealizować cele, które wyznaczyłeś. 
Czy będziesz potrzebował dodatkowych promocji, gratisów, wykorzystania i przetestowania nowych obszarów reklamowych, typów kampanii, których do tej pory nie wykorzystywałeś?
W planowaniu takich działań z pomocą przyjdzie Ci kalendarz e-commerce, w którym możesz sprawdzić, jakie święta czekają nas w czwartym kwartale. 
 

Przykładowy kalendarz e-commerce na rok 2020, który ułatwi przygotowanie odpowiednich ofert promocyjnych z wyprzedzeniem: www.kalendarzecommerce.pl/

2. Analiza poprzedniego roku i ocena potencjału rynku 

Przeanalizuj poprzedni rok, aby sprawdzić, czego możesz się spodziewać. W analizie działań z zeszłego roku uwzględnij:

  • jakie działania prowadziłeś i czy były one efektywne,
  • czy wykorzystałeś potencjał sprzedażowy, korzystając z różnych kanałów reklam w Google Ads, np. PLA, Search, DSA, remarketing,
  • które produkty i kategorie były najbardziej rentowne lub osiągały największą...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy