Schematy w kreatywności? Komunikacja marketingowa od kulis

Marketing i sprzedaż

Dlaczego stwierdzenie „kreatywność jest schematyczna” obudziło w Tobie mieszane uczucia (przynajmniej zakładam, że tak się stało)? Kreatywność zawsze utożsamiana była z brakiem ograniczeń, brakiem skrępowania, działaniem pod prąd, wbrew regułom. Gdzie tu więc miejsce na schematy?

Oto mały spoiler, żeby Cię zaciekawić. Czy te kreacje coś łączy? Moją analizę ich powiązań znajdziesz nieco dalej.W dużym skrócie – powstało już mnóstwo ciekawych pomysłów na kreatywny „content” i kampanie. Wiele z nich ma punkty wspólne, podobną mechanikę.

POLECAMY

Rys. 1. Z lewej: post na profilu Lidl Polska na Facebooku. Z prawej: post na profilu Podlaskie Travel na Facebooku

Jeśli zadziałała ona już trzy razy, to jest duża szansa, że zadziała także i czwarty. Trzeba ją tylko zrozumieć i odpowiednio wkomponować do swojej pracy. Tym właśnie jest wykorzystanie schematu. Czy takie postępowanie zastępuje myślenie? Zdecydowanie nie. Czy pomaga w pracy nad własnymi treściami? Zdecydowanie tak. Za chwilę pokażę Ci kilka takich schematów. Będą dotyczyły głównie pojedynczych kreacji, ale możesz w podobny sposób przeanalizować całe kampanie.

Social proof


Dlaczego mam w ogóle słuch...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy