Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

18 czerwca 2020

NR 52 (Czerwiec 2020)

ROPO – analiza konsumpcji treści online oraz ich wpływu na zachowanie użytkownika na jego fizycznej ścieżce zakupowej (wizyty w sklepach) Case study – Leroy Merlin

96
Klient
 
 Agencja   Czas trwania kampanii (akcji)   Wykorzystane media
Leroy Merlin METS AdRetail, Grupa Interia   3 miesiące  e-gazetki
display  
Cel
  • analiza użytkowników odwiedzających stronę www klienta
  • identyfikacja i deduplikacja rozpoznanych urządzeń
  • data extension – rozszerzenie liczby zidentyfikowanych urządzeń o dodatkowe identyfikatory mobilne
  • zmierzenie wpływu kanałów kampanii digital na wizyty w sklepach stacjonarnych
  • zwiększenie liczby klientów w sklepach stacjonarnych
  • rekomendacja nowej strategii marketingowej we wszystkich zbadanych kanałach w celu optymalizacji i wzrostu efektywności działań digitalowych

Opis:


W badaniu opomiarowane zostały wszystkie źródła dotarcia do klientów. Wykorzystując technologię cross-device, zidentyfikowano użytkowników i przypisano do nich mobilne identyfikatory MAID. Wspierając się technologią geolokalizacji opartą na Wi-Fi, przeanalizowano wejścia do sklepów rozpoznanych wcześniej użytkowników. W efekcie otrzymano informacje o konwersji dla poszczególnych kanałów. Podsumowaniem badania był raport ilustrujący działania digital na wszystkich kanałach komunikacji. 

POLECAMY

Wyniki (na podstawie casebooka IAB Mixx Awards):

 

  • Cel 1.: Dzięki optymalizacji w kampanii marcowej udało nam się zmniejszyć koszt CPROPO z działań digital o 52% – przy zachowaniu istniejącej konwersji w kanale digital. Cel (spadek kosztów o 20%) został więc przekroczony ponaddwukrotnie!
  • Cel 2.: Znaczące zwiększenie wizyt w sklepach z działań digital przełożyło się w widoczny sposób na biznes – w marcu 2019 r. zanotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost liczby klientów w sklepach stacjonarnych w porównaniu z rokiem poprzednim.
Rys. 1.  Finalny raport konwersji z online do offline w podziale na poszczególne kanały komunikacji

 

Rys. 2. Proces ROPO360

 Nie miał na to wpływu wzrost liczby marketów – porównujemy wyłącznie dane z marketów istniejących w marcu 2018 r.!

Komentarz

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy