Dołącz do czytelników
Brak wyników

Social Media

6 maja 2021

NR 57 (Kwiecień 2021)

Reklama na LinkedIn – Lead Ad

0 116

LinkedIn to popularny na świecie serwis dla profesjonalistów, który aktualnie (styczeń 2021 r.) posiada już 722 mln użytkowników! W Polsce ta liczba oscyluje w okolicach 4,1 mln i z miesiąca na miesiąc rośnie o kilkadziesiąt tysięcy nowych osób. Użytkownik, logując się do niego, tworzy profil osobowy, a jeżeli posiada firmę, może stworzyć Company Page – stronę dla swojej działalności.

Od kilku lat LinkedIn skupia się na tym, aby profil na nim nie był tylko naszym „wirtualnym CV”, ale zachęca nas do tego, żebyśmy tworzyli więcej treści – jest tu bowiem możliwość dodania plików PDF, ankiet, wideo, stories itp. 

POLECAMY

Każdy z nas ma także swój personalny Social Selling Index, który mierzy jego siłę na LinkedIn, która zależy od tego, jak dobrze mamy wypełniony profil, czy tworzymy treści, korzystamy z wbudowanych narzędzi LinkedIn i kim są nasi znajomi w sieci.

Rys. 1. Liczba użytkowników LinkedIn na świecie

Jak wynika z badań LinkedIn, podjęte działania doprowadziły do tego, że m.in. w okresie od marca 2019 r. do marca 2020 r.:

  • użytkownicy stworzyli o 60% więcej treści, 
  • generują ponad 1 mld interakcji,
  • osiągnięto 23-proc. wzrost wysyłanych wiadomości.

Jeżeli chodzi o Company Page, ona również rozwinęła się w ciągu ostatnich kilku lat – mamy możliwość dodawania różnych formatów treści, tworzenia stories, transmisji na żywo, wydarzeń, podstron produktowych, a także tworzenia reklam, które mogą być bardzo szczegółowo targetowane.

W tym artykule zajmę się reklamą, która może czytelników zainteresować najbardziej – Lead Ad, czyli taką, w której użytkownik z naszej grupy docelowej zostawia dane kontaktowe i wyraża zainteresowanie skorzystaniem z naszego produktu czy usługi.

Jak tworzymy reklamy na LinkedIn? 

Na początku musimy oczywiście stworzyć konto reklamowe.

  • Zakładanie konta reklamowego krok po kroku
  • Kliknąć w prawym górnym rogu „Praca” i wybrać element „Reklama”. 
  • Dodać nazwę konta (najczęściej nazwa Twojej firmy). 
  • Wybrać walutę, w której się będziesz rozliczał (nie ma PLN, trzeba wybrać EUR).
  • Połączyć konto reklamowe z Twoim Company Page i kliknąć przycisk „Utwórz”.

I to tyle!



Następnym krokiem jest stworzenie własnej pierwszej reklamy. 

I tu chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem i wskazać, jakie elementy będą do niej potrzebne, aby zasięg Twojej reklamy był jak największy oraz klikalność, a co za tym idzie – leady jak najczęstsze.

Krok 1. Ustalenie celu reklamy

Wybierz cel reklamy. Jak widzisz na rysunku 2, masz do wyboru 7 celów. Przykładowo, jeżeli chcesz zwiększyć zasięg treści, wybierasz „Świadomość marki”, jeżeli chcesz zachęcić użytkowników do kliknięcia w link, wybierasz „Odwiedziny witryny”, a jeśli myślisz generować leady, wybierz cel „Generowanie potencjalnych klientów”.

Wybór celu jest bardzo ważny, dzięki temu LinkedIn wie, co chcesz osiągnąć i będzie szukał osób, które chętniej klikną w link, odtworzą wideo czy wypełnią formularz kontaktowy.

Krok 2. Wybór grupy docelowej

Wybieramy lokalizację naszej reklamy, a następnie określamy naszą grupę docelową. Opcje, których możemy użyć to: firma, w której pracuje osoba, jej dane demograficzne (płeć i wiek), edukacja, doświadczenie zawodowe i zainteresowania.

PRO-TIP: 

Twoja grupa docelowa powinna mieć przynajmniej 600-1000 osób.
Jeżeli stworzysz grupę, która jest mniejsza, otrzymasz komunikat, że reklama nie może zostać uruchomiona.

Jeżeli tworzysz reklamę po raz pierwszy, warto, abyś przeklikał wszystkie opcje. Najciekawsza może być dla Ciebie opcja „Doświadczenie zawodowe”, gdzie znajdziesz Funkcje, Lata doświadczenia, Poziom w hierarchii, Stanowiska i Umiejętności.

 Rys. 2. Wybór celu reklamy na LinkedIn

Jeżeli na liście nie będzie interesującej Cię kategorii, w okienku „Szukaj” wpis pożądaną formułę. Jest duże prawdopodobieństwo, że w ten sposób zostanie ona znaleziona.

PRO-TIP:

Włącz rozszerzenie grupy odbiorców – LinkedIn oferuje również zaznaczenie opcji, która ma za zadanie powiększenie grupy docelowej, targetowanie osób, które są bardzo podobne do Twojej grupy docelowej na bazie np. job titles, firmy, w której pracują czy umiejętności. Jeżeli grupa, którą stworzyłeś, jest zbyt mała, warto to zaznaczyć!

 

Krok 3. Wybór formatu reklamy

W tej sekcji możesz wybrać, czy Twoja reklama będzie miała format reklamy z pojedynczym zdjęciem, reklamy karuzelowej, wideo czy np. reklamy tekstowej.
W zależności od tego, co chcesz promować oraz jakie i ile materiałów posiadasz, wybierz opcję, która najbardziej Ci pasuje.

  • Dobre rady przy tworzeniu grafiki:
  • Grafika, która ilustruje benefity produktu lub usługi.
  • Podaj powód do kliknięcia (np. ograniczony czas lub ilość).
  • Krótka informacja o produkcie lub usłudze na grafice.

 

Krok 4. Czas trwania reklamy i budżet

W tym kroku musisz ustalić, jaki budżet chcesz przeznaczyć na reklamę (wydatki dzienne lub określenie budżetu całkowitego), a następnie okres, w którym reklama będzie wyświetlana (rozpoczęcie i zakończenie kampanii).

Poniżej musisz ustalić stawkę, czyli jak chcesz optymalizować reklamę – np. aby mieć większą liczbę leadów, kliknięć czy wyświetleń.

PRO-TIP:

Strategia ustalania stawek – w pierwszej reklamie, nie znając cen za lead czy kliknięcie, warto ustawić „Maksymalna stawka (zautomatyzowana)” – wtedy LinkedIn sam będzie optymalizował budżet tak, żeby osiągnąć jak najlepszy cel (jak największą liczbę leadów).

Po przejrzeniu wszystkich ustawień i ich zapisaniu przechodzimy do ekranu, w którym tworzymy formularz kontaktowy.

Krok 5. Stworzenie formularza

Na początku dodajemy tekst posta, który będzie pojawiał się jako reklama na ekranach desktopu i mobile użytkowników. Następnie dodajemy link destynacyjny, który powinien odnosić osobę do naszej strony www.

Kolejny krok to dodanie grafiki (do 5 MB, JPG lub PNG, najlepiej w formacie 1200 × 628 lub – jeżeli to będzie karuzela – 1080 × 1080) i nagłówka – tekstu, który będzie się pokazywał pod grafiką – 
krótkie CTA.

Informacje o formularzu

W tym kroku będziesz tworzył swój formularz kontaktowy. Masz do przejścia kilka prostych kroków, które opisuję poniżej.

  1. Ustawienie CTA – w zależności od tego, co proponujesz, możesz wybrać odpowiedni przycisk. Masz do wyboru kilka, w tym takie słowa jak „Dowiedz się więcej”, „Ścią...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy