Raporty w Google Analytics, które koniecznie musisz poznać

Temat numeru

Gdy rozmawiam z moimi klientami i pytam ich o to, z jakich raportów w Google Analytics korzystają, to pada odpowiedź w stylu: KLIENT: Sprawdzam, czy ktoś odwiedza moją stronę. JA: OK, i co dalej... KLIENT: Ale jak to „i co dalej”... ktoś był na stronie, więc wiem, że warto ją mieć, na pewno dzięki niej mój biznes zarabia.

Jestem ciekaw, czy podobnie jest u Ciebie, czyli masz stronę, zainstalowałeś Google Analytics i na tym się skończyło. 
Uważam, że jeśli możesz coś zmierzyć, powinieneś to zrobić. Dzięki temu jesteś w stanie dowiedzieć się, co poprawić i ulepszyć w Twoim biznesie. Tutaj z pomocą może przyjść Google Analytics. Im szybciej zadbasz o zbieranie prawidłowych informacji, tym większą masz szansę na bardziej racjonalne podejmowanie decyzji operacyjno-strategicznych.

POLECAMY

Pamiętaj

Zainstalowanie kodu Google Analytics na Twojej stronie nie oznacza, że zbierasz prawidłowe dane. Podobnie jest z zakupem samochodu – jeśli zależy Ci na spełnieniu oczekiwań, sprzedawca musi dopasować odpowiedni pojazd do Twoich wymagań. W przypadku Google Analytics chodzi o właściwe dookreślenie KPI biznesowych.

Zacznij od podstaw

Aby Twoje raporty miały większy sens, zacznij od przygotowania strategii zbierania informacji. Ustaw cele, np. zapis do subskrypcji, rejestracja klienta, kontakt przez chat czy też zaangażowanie czytelnika na blogu. Jeśli prowadzisz sprzedaż, uruchom opcję e-commerce, dzięki czemu szybciej i sprawniej sprawdzisz, które kanały pozyskania ruchu generują największą wartość.

Pozyskiwanie

Pierwszym i podstawowym typem raportów, do których warto zaglądać, są źródła pozyskania użytkowników oraz sposoby realizowa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy