Ralph Lauren i Fortnite z cyfrową kolekcją ubrań

Otwarty dostęp Temat tygodnia

Luksusowa marka odzieżowa Ralph Lauren łączy siły z grą Fortnite. Nowe stroje dla postaci pojawią się również w wersji fizycznej.

Na wrześniowej edycji kongresu Online Marketing Magazyn w panelu poświęconemu wirtualnej rzeczywistości, debatowaliśmy na temat promocji marek w wirtualnej rzeczywistości. O tym jak trend zyskuje na popularności przekonujemy się przy kolejnej, dużej kolaboracji. Tym razem, do świata Fortnite dołączył Ralph Lauren.

POLECAMY

Ralph Lauren x Fortnite

Kolekcja pojawi się w sklepie Fortnite jutro tj. 5 listopada, natomiast fizyczna kolekcja odzieży dostępna jest od 2 listopada. Fortnite oraz Ralph Lauren planują dłuższą kolaborację - produkty, w tym m.in futurystyczne buty, które wywołały furorę w sieci, pojawią się w sklepach w niedalekiej przyszłości. Marki czerpią inspirację z kultowej kolekcji Polo Stadium z 1992 roku, a także detali z mundurów wyścigowych i lotniczych. Również po raz pierwszy w historii marki zdecydowano się na zmianę projektu logo - kultowy koń Polo został przeprojektowany na lamę – jednego z symboli Fortnite.

„Ralph Lauren od zawsze projektował marzenia i tworzył nowe światy, a nasza współpraca z Fortnite zapewni przełomowe wrażenia społeczności graczy i konsumentów nowej generacji. Współpraca reprezentuje całkowicie świeże spojrzenie na Ralph Lauren i naszym skoncentrowaniu się na przyszłości. Cieszymy się, że możemy nadal prowadzić eksplorację cyfrową, opierając się na naszych wieloletnich osiągnięciach w zakresie pionierskich innowacji” – czytamy w komunikacie prasowym Davida Laurena, dyrektora ds. brandingu i innowacji w Ralph Lauren.

Modowe kolaboracje w Metaverse

To nie pierwsza kolekcja modowa, która została stworzona w wirtualnej rzeczywistości. Wcześniej z Fortnite i Epic Games współpracował hiszpański dom mody Balenciaga. W roku 2021 głośno było również o Gucci, który wraz z aplikacją Zepeto wypuścił kolekcję odzieżową.
 

Kolaboracja Fortnite i Balenciaga

Kolaboracja Fortnite i Balenciaga

 

Metaverse, a bezpieczeństwo

Choć Metaverse otwiera nowe drogi dotarcia do odbiorców, to cyfrowy świat stoi przed dwoma ważnymi wyzwaniami: odpowiedniej edukacji społeczeństwa i przygotowania wirtualnej rzeczywistości dla najmłodszych. Ankieta opublikowana w maju przez Wunderman Thompson Intelligence wykazała, że ​​chociaż 74% respondentów słyszało o Metaverse, tylko 15% stwierdziło, że byłoby w stanie wyjaśnić jego koncept innym. Badanie wykazało również, że 72% rodziców martwi się o prywatność swoich dzieci w wirtualnej rzeczywistości, a 2/3 ankietowanych obawia się również o ich bezpieczeństwo. Co więcej, badanie Piper Sandler wykazało, że 48% nastolatków albo nie jest zainteresowanych Metaverse, albo nie są do niego przekonani. Czas pokaże, czy wirtualna rzeczywistość to tylko chwilowy trend, czy rewolucja.

Przypisy