Punkty styku klienta z marką w kanałach online – case study Warsaw Media House

Case study

Analiza punktów styku z marką (tzw. touchpoint) jest bardzo ważna dla strategii każdej marki. Identyfikacja touchpointów pozwala zbudować strategię marketingową, a podstawowym błędem jest branie pod uwagę wyłącznie momentu zakupu, ponieważ należy tu uwzględnić również moment przed i po jego dokonaniu. Każdy etap zetknięcia z marką musi dostarczyć naszemu konsumentowi jakąś wartość.

Etapy na ścieżce zakupowej klienta odpowiadają punktom styku w kanałach online. Oczywiście touchpointy są wszędzie i wciąż często nasz potencjalny klient napotyka pierwszy z nich również poza światem online. Ciężko, żeby było inaczej, ponieważ punkty styku to: korespondencja tradycyjna, pocztowa, faktura, ale również punkty obsługi klienta czy biura. Możemy również do nich zaliczyć sklep, produkt czy opakowanie. Zwiększa to pole manewru, jeśli chodzi o działania promocyjne marki. Wszystko rozpoczyna się w świadomości, dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o to, aby nasz odbiorca dowiedział się o istnieniu naszej marki. Na tym etapie warto podążać za trendami i rozważyć wszystkie „za” i „przeci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy