Programmatic w performance – jak dowozić wysokie ROI?

Temat numeru

Dzięki technologiom z obszaru programmatic marketerzy otrzymali narzędzia, aby wytworzyć u klientów potrzebę zakupu w chwili, gdy są na to najlepiej przygotowani. Jednak programmatic w branży reklamowej jest kojarzony głównie z kampaniami brandingowymi, w których bezpośrednim celem nie jest sprzedaż, ale nawiązanie relacji z nowymi odbiorcami.

Właściciele platform DSP, przez które następuje zakup emisji w ekosystemie programmatic, w pierwszej kolejności postawili na rozwój mechanizmów, które wspierają optymalizację wskaźników brandingowych, takich jak unikalny zasięg, wspólna kontrola częstotliwości w wielu kanałach, jednak nie oznacza to, że również cele sprzedażowe nie mogą być tam sprawnie realizowane.
Wielu reklamodawców redukuje zastosowanie programmmatica w kampaniach efektywnościowych do prostego retargetingu, który polega na intensywnej emisji tego samego banera do osób, które były już na stronie kampanii. Na szczęście zwykły retargeting oparty na zasadzie „pokażmy użytkownikowi produkt, który widział ostatnio u nas w sklepie”, odchodzi już na lamusa. 

POLECAMY

Wskazówka

Sukces kampanii programatycznych w działaniach performance zależy przede wszystkim od takich czynników, jak: 

  • jakość danych do targetowania emisji,
  • skuteczność algorytmów optymalizujących,
  • atrakcyjność banerów, które są w stanie przykuć uwagę internauty,
  • skrupulatna analiza i monitoring.


Wszyscy znamy reklamy, które podążają za nami i wyświetlają się kolejno na odwiedzanych przez nas stronach, oferując nam produkt, który właśnie kupiliśmy. Na szczęście coraz częściej reklamodawcy i ich agencje rozumieją, że nie tędy droga i większą popularność zyskuje tzw. retargeting dynamiczny. Jest to rozwiązanie polegające na wyświetlaniu użytkownikom, którzy byli na stronie lub w aplikacji mobilnej marki czy sklepu, różnych wariantów kreacji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy