Chociaż od początku istnienia na rynku usługi SEO zmieniło się wiele, albo prawie wszystko – link building nadal pozostaje jednym z ważnych, a zarazem newralgicznym elementem całego procesu pozycjonowania. Analiza odnośników prowadzących do danego serwisu to chleb powszedni każdego pozycjonera, chociaż działanie to nie powinno być obce również marketingowcom, którzy jako pierwsi na placu boju muszą zweryfikować w sposób podstawowy „co w trawie piszczy”, zanim temat trafi do dalszej analizy doświadczonych SEO-wców.
Jeśli nie możemy uzyskać dostępu do Google Search Console danej strony, a potencjalny klient nie zgadza się na wygenerowanie pliku na podstawie przesłanej instrukcji, to niestety jesteśmy pozbawieni próbki odnośników kierujących do naszego serwisu. Z pomocą przyjdą zewnętrzne narzędzia dające podgląd na obecną sytuację analizowanego serwisu.
POLECAMY
Ahrefs – co możemy z niego wyciągnąć?
Jednym z najpopularniejszych narzędzi dostępnych na rynku do tego typu analiz jest Ahrefs.
Do jego wciąż rozbudowywanych funkcjonalności należą:
- podgląd odnośników swoich i konkurencji,
- raport słów kluczowych razem ze statystykami wyszukiwań i historią pozycji,
- wykaz najlepszych podstron pod kątem generowania ruchu i wyświetlania się w wyszukiwarce na topowe frazy,
- audyt strony pozwalający wyciągnąć podstawowe problemy związane z optymalizacją danego serwisu razem ze wskazówkami, w jaki sposób poprawić dany czynnik rankingujący.
Wskazówka
Uzyskane raporty oraz wskaźniki wartości mogą okazać się w niektórych przypadkach niewystarczające do oceny profilu linkowego domeny, dlatego tak ważny jest audyt linków dostępnych w GSC.
Analizę każdej domeny zawsze zaczynamy od wybrania na głównej belce menu z...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!