DSP dla każdego... czyli testowanie match2one (cz. 1)

Narzędziownia e-marketera

Trudno w dzisiejszych czasach być marketingowcem teoretykiem. Choć jest to zacny i bardzo prestiżowy zawód, to jednak realia są takie, że nawet ci, którzy w stopce mają marketing strategist, brand manager czy nawet CMO, z narzędziami marketingowymi muszą być za pan brat. Trudno się w sumie dziwić: marketing, jako dziedzina biznesowa i nauka jednocześnie, jest coraz bardziej „policzalny”, tym samym więc i mierzalny. Szczególnie marketing online.

Scott Brinker, autor The Chief Marketing Technologist Blog w swojej infografice z kwietnia 2018 r. (rys. 1) wylicza ponad 5000 technologii i systemów (głównie w formie SaaS) stworzonych stricte dla potrzeb marketingowców. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że w 2011 r. doliczył się ich zaledwie 150… Tak, tempo inwestowania w narzędzia dla branży marketingowej jest doprawdy imponujące. Powoduje to powstawanie nowych, ambitnych wyzwań. Właściwy dobór narzędzi i ich sprawna implementacja stają się więc niejako obowiązkiem współczesnego marketera.
Stąd właśnie narodził się pomysł, żeby regularnie testować i omawiać narzędzia z różnych obszarów marketingu, aby ułatwić wybór i pomóc w adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku. 
W pierwszej kolejności chcemy skupić się na narzędziach, które są przede wszystkim dostępne budżetowo dla jak najszerszej grupy odbiorców. Kolejnym kryterium jest ich dopasowanie do rynku polskiego lub fakt, że są wyraźnymi liderami w swoich obszarach na świecie i dlatego warto je znać.
Nasz początkowy pomysł to plan, aby przetestować kilka narzędzi w niżej wymienionych obszarach:

POLECAMY

  1. Reklama online (programmatic): Match2One.
  2. Współczesny CRM: Intercom lub HubSpot, lub Insightly.
  3. E-mailing: MailChimp lub MailerLite.
  4. Analityka online: Hotjar lub (Twoja propozycja).
  5. BI dashboards: Tableau lub (Twoja propozycja).

     
Rys. 1. Martech 5000 – przegląd technologii marketingowych sporządzony przez martechtoday.com (tam też można ściągnąć...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy