Pandemia influencerów

Influencer marketing

Jeśli ktoś z nas ma jeszcze wątpliwości, czy korona-kryzys doprowadzi  do rewolucji w branży marketingowej, odpowiedź brzmi: naturalnie, że tak. Już od kilku tygodni dzieje się ona na naszych oczach. 

Jako jedna z pierwszych o globalnej zmianie w swojej komunikacji poinformowała Coca-Cola, która anulowała wszystkie budżety promocyjne do końca roku. Koncern zdecydował się przeznaczyć pieniądze zaoszczędzone na reklamach na rzecz walki z COVID-19. To świadomy wybór – brand jest tak rozpoznawalny, że prawdopodobnie nie straci wiele. Co jednak z marketingiem tych mniej znanych przedsiębiorstw? Przede wszystkim nie sposób nie zauważyć, że liczne marki zostały zmuszone do tego, aby w ekspresowym tempie stworzyć kanały sprzedaży online oraz dostosować do nich komunikację.

POLECAMY

Rys. 1. Digital Transformation Quiz. Źródło: SUSANNE WOLK (TWITTER)

 

Nic dziś tak efektywnie nie sprzedaje, jak media społecznościowe, a wśród nich przede wszystkim Instagram. W pierwszych tygodniach izolacji mogliśmy jednak zaobserwować wyraźny spadek liczby postów sponsorowanych oraz reklam w tym kanale. Było to spowodowane zamknięciem miejsc rozrywki – restauracji, kin, sklepów, a także granic, co pokrzyżowało szyki na przykład niezwykle instagramowej branży turystycznej. To jednak tylko część problemu. Działo się tak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy