Kim jest mikroinfluencer?
Pojęcie to jest całkiem świeże, bo same social media ciągle się zmieniają i zaskakują nas nowościami. Mikroinfluencerzy to twórcy, którzy mają od 5 tys. do 10 tys. obserwujących na swoich profilach w social mediach. Może się wydawać, że to mało w porównaniu z celebrytami z milionami fanów, ale nie daj się zwieść pozorom.
Mikroinfluencerzy to prawdziwe perełki w świecie mediów społecznościowych! Mają bliską relację z odbiorcami, a co za tym idzie większe zaufanie i… wysokie wskaźniki zaangażowania. Mniejsi twórcy są postrzegani jako bardziej autentyczni i angażujący, bo nie są to „osoby od wszystkiego”, a wręcz przeciwnie, mają swoją niszę. Czy to moda, nauka, fitness, technologia czy zdrowie – mikroinfluencerzy są ekspertami w swoich dziedzinach, co przyciąga do nich specyficzną grupę odbiorców szukających wiarygodnych informacji i inspiracji.
Warto pamiętać też, że konsumenci w 2025 r. nie chcą już tylko obserwować: chcą czuć, że są częścią czegoś większego. Dlatego mikroinfluencerzy z ich mniejszym, ale bardziej zaangażowanym gronem, zyskują na znaczeniu. Nie chodzi tylko o koszty współpracy, a przede wszystkim o zaufanie, jakie budują wśród swojej społeczności.
POLEC...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!