Siła mikroinfluencerów w marketingu. Dlaczego warto współpracować z mniejszymi kontami?

Influencer marketing

Influencer marketing to nie tylko współpraca z celebrytami, którzy mają setki tysięcy obserwujących. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać mikroinfluencerzy – to oni zyskują większy wskaźnik zaangażowania, a także pozwalają na dotarcie do wąskiej grupy odbiorców. Czytaj dalej i dowiedz się, dlaczego warto zainteresować się twórcami z mniejszym gronem obserwatorów.

Kim jest mikroinfluencer?

Pojęcie to jest całkiem świeże, bo same social media ciągle się zmieniają i zaskakują nas nowościami. Mikroinfluencerzy to twórcy, którzy mają od 5 tys. do 10 tys. obserwujących na swoich profilach w social mediach. Może się wydawać, że to mało w porównaniu z celebrytami z milionami fanów, ale nie daj się zwieść pozorom.
Mikroinfluencerzy to prawdziwe perełki w świecie mediów społecznościowych! Mają bliską relację z odbiorcami, a co za tym idzie większe zaufanie i… wysokie wskaźniki zaangażowania. Mniejsi twórcy są postrzegani jako bardziej autentyczni i angażujący, bo nie są to „osoby od wszystkiego”, a wręcz przeciwnie, mają swoją niszę. Czy to moda, nauka, fitness, technologia czy zdrowie – mikroinfluencerzy są ekspertami w swoich dziedzinach, co przyciąga do nich specyficzną grupę odbiorców szukających wiarygodnych informacji i inspiracji.
Warto pamiętać też, że konsumenci w 2025 r. nie chcą już tylko obserwować: chcą czuć, że są częścią czegoś większego. Dlatego mikroinfluencerzy z ich mniejszym, ale bardziej zaangażowanym gronem, zyskują na znaczeniu. Nie chodzi tylko o koszty współpracy, a przede wszystkim o zaufanie, jakie budują wśród swojej społeczności. 

POLEC...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy