Osiem narzędzi użytecznych w gaming marketingu

Gaming

Obecnie na świecie są prawie 3 miliardy graczy, do których marki z różnych branż mogą dotrzeć dzięki działaniom promocyjnym wykorzystującym fenomen gamingu. Mimo że gaming marketing jest stosunkowo młodym obszarem, to nie brakuje użytecznych narzędzi ułatwiających prowadzenie w nim działań marketingowych.

Globalny fenomen gamingu

Według szacunków firmy analitycznej Newzoo przychody rynku gier w 2021 r. wyniosą łącznie ponad 180 mld dolarów. Do tego czasu na świecie będą już prawie 3 mld graczy. Z badania IQS Game Story wynika natomiast, że w samej Polsce ponad 17 mln osób w wieku 9–55 lat gra w gry na różnych urządzeniach. Statystyki jasno pokazują zatem, że gracze stanowią ogromną grupę odbiorców. Marki z różnych branż mogą dotrzeć do nich dzięki gaming marketingowi, czyli komunikacji marketingowej wykorzystującej zjawisko gamingu do generowania świadomości marki, kreowania jej wizerunku, tudzież napędzania sprzedaży. Mimo że ten obszar marketingu jest stosunkowo młody, to nie brakuje użytecznych narzędzi, które ułatwiają prowadzenie w nim działań marketingowych. Część z nich to dedykowane rozwiązania, natomiast inne są znane niemal każdemu marketerowi.

POLECAMY

Discord – twórz społeczności wokół swoich produktów i kampanii

Discord to pełnoprawna platforma społecznościowa, można jednak uznać ją za narzędzie służące do tworzenia i zarządzania społecznościami. Funkcjonująca od 2015 r. aplikacja wywodzi się stricte ze świata gamingu, gdyż przez lata służyła do rozmów głosowych i komunikacji za pomocą wiadomości tekstowych właśnie graczom. Dziś Discorda spokojnie możemy nazwać narzędziem mainstreamowym – powstają tam społeczności związane z przeróżnym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy