Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
POLECAMY
Czym jest metaverse?
Aby rozmawiać o metaverse marketingu, należy w pierwszej kolejności zrozumieć termin „metaverse”, który przez ostatni rok zdobył popularność nie tylko w branży marketingowej, ale w całym internecie. Wbrew pozorom, nie jest to jednak nowe pojęcie.
Już w 1992 r. pierwszą koncepcję metaverse przedstawił bowiem Neal Stephenson. Wspomniany autor w swojej książce Zamieć opisał wirtualny świat, do którego ludzie uzyskują dostęp przez gogle VR i gdzie mogą m.in. kupować produkty czy budować swoje strefy. Koncepcja ta częściowo pokrywa się z aktualnym rozumieniem tego zjawiska.
Co jednak ważne, aby uzyskać dostęp do tak rozumianego wirtualnego świata, wcale nie trzeba posiadać gogli VR czy portfela kryptowalutowego.
Z resztą za przykłady proto-metaversów można uznać dobrze znane gry, takie jak np. Roblox (2006), Minecraft (2011), GTA Online (2013) czy Fortnite (2017).
Ponadto obecnie wiele aplikacji metaverse jest dostępnych w przeglądarce czy w formie aplikacji na smartfona.
Metaverse to po prostu wirtualny świat, do którego użytkownicy internetu wchodzą poprzez cyfrowe awatary, aby wspólnie grać, bawić się, socjalizować, brać udział w eventach, ale również pracować czy robić zakupy. |
Marketing w wirtualnych światach
Rozumiejąc koncepcję metaverse, łatwiej wyjaśnić, czym w istocie jest metaverse marketing. To nic innego, jak po prostu komunikacja marketingowa, która wykorzystuje potencjał wirtualnych światów...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!