Zagadnienia prawne w gaming marketingu

Gaming

Gaming marketing to jeden z najważniejszych trendów w świecie marketingu. Co się kryje za tym sformułowaniem? Mówiąc wprost – są to wszystkie formy komunikacji marketingowej, które wykorzystują zjawisko gier do generowania świadomości marki, kreowania wizerunku lub napędzania sprzedaży. Grupą docelową są najczęściej gracze. Gaming marketing to komunikacja wykorzystująca gaming analogicznie do działań marketingowych w świecie sportu czy muzyki.

Skąd popularność gamingu w świecie marketerów?

Gaming to kluczowe zainteresowanie generacji Z i Y, chociaż wirtualną rozrywką interesują się ludzie w każdym wieku. Według badań IQS Game Story, w Polsce mamy 17 milionów osób, które przynajmniej raz w tygodniu sięgają po gry. Szacuje się, że na świecie jest już ponad 2,5 mld graczy, dlatego możemy mówić o gamingu jako o dominującej rozrywce. W miarę przemian związanych z rozwojem internetu i mnogością komunikatów reklamowych, dziś coraz trudniej jest dotrzeć do odbiorców (szczególnie tych młodych), a tym bardziej ich zaangażować. Według raportu „The State Of Online Gaming” Limelight Network na świecie więcej młodych osób wybiera rozrywki związane z grami wideo zamiast fi lmów czy seriali. Gaming jako z natury interaktywna forma rozrywki odkrywa zupełnie nowy, niewyeksploatowany jeszcze świat kontekstów, które – odpowiednio dobrane – stają się pot...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy