OK, boomer? Dlaczego należy przestać myśleć o pokoleniu silver w sposób stereotypowy?

Trendy w digitalu

Czy wiesz, że osoby 55+ stanowią 22% wszystkich internautów, co czyni ich najliczniejszą grupą w polskim internecie? Nie jest to jedyny powód, dla którego warto przyjrzeć się jej dokładniej i zrozumieć, że nadszedł czas, żeby docenić ją pod kątem marketingowym.

Na pewno kojarzysz hasło, które w ostatnim roku podbiło internet, ale może nie pamiętasz, skąd się ono wzięło i co oznacza. „OK, boomer” to odpowiedź skierowana do osoby starszej od nas, aby zakończyć rozmowę, a równocześnie pokazać, że nie zgadzamy się z naszym rozmówcą, ale bez wchodzenia w zbędne szczegóły.
Wbrew pozorom nie chodzi tu tylko o pokolenie baby boomers (osoby w przedziale wiekowym 55-74), które stereotypowo kojarzą się marketingowcom ze słynnym „dziwnym panem ze stocka” (zachęcam do sprawdzenia tego hasła w wyszukiwarce), ale ogólnie o ludzi nienadążających za zmianami, jakie zachodzą w świecie.

POLECAMY

Geneza „OK, boomer”

Fraza „OK, boomer” królowała w świecie memów, znalazła się na koszulkach, bluzach, a także… w polityce. Jaka jest geneza tego sformułowania? „OK, boomer” pojawiło się po raz pierwszy jako reakcja na wideo opublikowane na TikToku przez starszego mężczyznę, który zarzucił młodszemu pokoleniu, że boryka się z kompleksem Piotrusia Pana. W odpowiedzi osoby młodsze stworzyły krótką frazę „OK, boomer” jako wyraz całkowitego odrzucenia tych poglądów.
Z drugiej strony przywołana fraza pokazuje także, jak bardzo stereotypowo postrzegamy pokolenie baby boomers. Zakładamy, że metryka pociąga za sob...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy