Daleko za sobą pozostawiliśmy czasy, kiedy ruch mobile pozostawał „niezagospodarowany” biznesowo, nie przekładając się bezpośrednio na liczbę leadów czy dokonywanych transakcji. Dzisiejsza rzeczywistość jest inna – według raportu „E-commerce w Polsce 2019”1 najpopularniejszym urządzeniem, na którym użytkownicy dokonują zakupów przez internet, nadal pozostaje komputer przenośny, ale aż 61% użytkowników deklaruje, że kupując online, korzysta z telefonu. W najmłodszej grupie biorącej udział w badaniu (15-24 lata), telefon był wykorzystywany do zakupów online częściej niż laptop.Oczywiście wielkość ruchu mobilnego w naszej witrynie zależy od branży, w której działamy, oferowanego produktu oraz tego, kim są nasi klienci. Coraz częściej spotykamy się jednak z sytuacją, w której na stronach docelowych kampanii nawet 80% rejestrowanych sesji realizowanych jest za pomocą urządzeń przenośnych. Dlatego też, aby skutecznie realizować nasze cele biznesowe poprzez serwis internetowy, należy zwrócić szczególną uwagę na dostosowanie projektu do potrzeb urządzeń mobilnych. Dzięki temu możemy zapewnić użytkownikowi odpowiedni komfort korzystania z naszej witryny i skuteczniej zachęcić go do zostania naszym klientem.
POLECAMY
Czym jest mobile first?
Jednym z bardziej rozpowszechnionych haseł związanych z projektowaniem na urządzenia mobile jest niewątpliwie mobile first, czyli takie podejście, w którym projektowanie rozpoczynamy od ekranu urządzenia mobilnego. Tyle tylko, że droga od popularności hasła do jego realnego zastosowania jest długa oraz wymaga pokonania kilku „zakrętów”. Pierwszym z nich jest wyjście poza strefę komfortu związanego ze zmianą dotychczasowego, sprawdzonego podejścia i przekonanie samego siebie, że mobile first nie j...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!