Nieoczywiste formy contentu: poznaj matrycę treści

Temat numeru

Wszyscy mówią – twórz treści. Pisz, publikuj, dystrybuuj, promuj, wysyłaj… Nikt nie powie jednak, co i jak warto tworzyć (i dlaczego nie musi być to artykuł).

„Zacznijmy od początku”

Czym tak właściwie jest content? Wielu osobom błędnie wydaje się, że content = treść = tekst, coś pisanego, a w przypadku biznesu – zazwyczaj treści blogowe czy informacje prasowe. Nic bardziej mylnego. 

POLECAMY

Definicji contentu jest wiele, ale chyba moja ulubiona należy do Kevina Caina: 

“Content is a compilation of information, ideas, and messages that are translated into some kind of written, visual, or audible format for others to consume.”

Content to wiązka informacji przekuta w konsumowalny format. Nie notka prasowa.

Jakie role może spełniać content?

Bardzo, bardzo błędnym założeniem jest to, że treści mają „być i wyglądać”, i że powstają z pobudek wyłącznie marketingowych. Treści niosą jednak za sobą dużo bardziej potężny ładunek – mogą bowiem napędzić także:

  • sprzedaż – zorganizowany content może odpowiedzieć na dane pytania, rozwiać wątpliwości lub wywołać impulsy zakupowe. Wspiera, generuje, a coraz częściej także zastępuje tradycyjne formy i kanały sprzedaży; 
  • obsługę klienta – dzięki przygotowaniu odpowiednich treści proces customer support może być ułatwiony i skrócony, a zespoły obsługi klienta otrzymują przydatne narzędzie – bazę wiedzy, FAQ, samouczki, przewodniki;
  • employer branding – treści mogą pomóc w budowie marki pracodawcy, wzmocnieniu rekrutacji i wpływie na jakość aplikacji.

Nie jest nigdzie powiedziane, że content może pełnić wyłącznie jedną, określoną rolę – wręcz przeciwnie, może przydać się w wielu aspektach biznesu. Właśnie dla...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy