„Zacznijmy od początku”
Czym tak właściwie jest content? Wielu osobom błędnie wydaje się, że content = treść = tekst, coś pisanego, a w przypadku biznesu – zazwyczaj treści blogowe czy informacje prasowe. Nic bardziej mylnego.
POLECAMY
Definicji contentu jest wiele, ale chyba moja ulubiona należy do Kevina Caina:
“Content is a compilation of information, ideas, and messages that are translated into some kind of written, visual, or audible format for others to consume.”
Content to wiązka informacji przekuta w konsumowalny format. Nie notka prasowa.
Jakie role może spełniać content?
Bardzo, bardzo błędnym założeniem jest to, że treści mają „być i wyglądać”, i że powstają z pobudek wyłącznie marketingowych. Treści niosą jednak za sobą dużo bardziej potężny ładunek – mogą bowiem napędzić także:
- sprzedaż – zorganizowany content może odpowiedzieć na dane pytania, rozwiać wątpliwości lub wywołać impulsy zakupowe. Wspiera, generuje, a coraz częściej także zastępuje tradycyjne formy i kanały sprzedaży;
- obsługę klienta – dzięki przygotowaniu odpowiednich treści proces customer support może być ułatwiony i skrócony, a zespoły obsługi klienta otrzymują przydatne narzędzie – bazę wiedzy, FAQ, samouczki, przewodniki;
- employer branding – treści mogą pomóc w budowie marki pracodawcy, wzmocnieniu rekrutacji i wpływie na jakość aplikacji.
Nie jest nigdzie powiedziane, że content może pełnić wyłącznie jedną, określoną rolę – wręcz przeciwnie, może przydać się w wielu aspektach biznesu. Właśnie dla...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!