Lifting kont na Facebooku i Instagramie – co zrobić, aby działania przyniosły zamierzone efekty?

Temat numeru

Często mówi się, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje. Jest w tym oczywiście sporo prawdy – szczególnie jeśli odniesiemy to do biznesu. Rok 2020 pokazał nam wszystkim, że działania online mają ogromne znaczenie i mogą być doskonałym uzupełnieniem bądź alternatywą dla prowadzonej działalności stacjonarnej. Znaczna część firm zdecydowała się wzmocnić promocje w sieci, inne dopiero ją rozpoczęły – jednak często działo się to w pośpiechu, bez strategii i konkretnego pomysłu. Wielu przedsiębiorców stanęło przed wyzwaniem uratowania swoich biznesów, minimalizacji strat związanych z COVID-19.

Bez względu na to, czy zacząłeś działania w social mediach z powodu pandemii, czy znacznie wcześniej – początek roku może być dobrą okazją, aby zweryfikować, czy da się te kanały efektywniej wykorzystać, co przełoży się na większy zysk dla firmy. Ten artykuł pomoże wykonać pierwsze kroki w analizie oraz dalszym planowaniu sprawnych i skutecznych działań. 

POLECAMY

Po pierwsze – wróć do podstaw

Na początku zastanów się nad grupą docelową swojego biznesu – jakie usługi i dla kogo oferujesz? Kto może z nich korzystać i co będzie dla tych osób wartością? Zakładam, że robiłeś to już wcześniej, ale w przypadku wielu firm pandemia mocno zmieniła również segment klientów – warto więc pomyśleć nad tym, czy np. przez wdrożenie sprzedaży online nie zmienił się przedział wiekowy grupy docelowej. Przejście na działania internetowe znacznie ułatwiło robienie zakupów, jednak jednocześnie mocno wykluczyło segment osób starszych, którzy często borykają się z barierą techniczną. 
Kiedy jesteś już pewny co do potencjalnych klientów, czas zastanowić się nad kanałami, w jakich prowadzisz działania. Bez względu na to, jakie medium wybierzesz, zastanów się, czy Twoja grupa docelowa jest w nich obecna, jak z tych mediów korzysta, co będzie dla niej wartościowe i czy Twoje treści są dopasowane do jej potrzeb. Pomocne będą tutaj konkretne liczby i statystyki, a nie jedynie bazowanie na swoim przeczuciu. 

Po drugie – przeanalizuj ostatnie działania

Początek roku dla wielu firm jest momentem wyznaczania nowych celów. Przed podjęciem decyzji warto zweryfikować, które podejmowane przez nas działania przyniosły oczekiwany skutek. Znane powiedzenie mówi – pracuj mądrze, a nie ciężko – i tak naprawdę możemy odnieść to również do naszych social mediów. Dużo – nie zawsze znaczy dobrze. Codzienne dodawanie postów wymaga sporo pracy, ale czy przekłada się na efekty? Coraz więcej osób narzeka na nadmiar informacji, dlatego wolą wybierać mniej kanałów do śledzenia, ale za to t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy